۲۱ اسفند ۱۴۰۲، ۱۳:۳۶

به مناسبت ماه رمضان؛

۸۵۰ هزار پرس غذای گرم بین مددجویان استان بوشهر توزیع می‌شود

۸۵۰ هزار پرس غذای گرم بین مددجویان استان بوشهر توزیع می‌شود

بوشهر- مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر از برگزاری ویژه برنامه‌های این نهاد در ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: ۸۵۰ هزار پرس غذای گرم توزیع می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس روشن ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برنامه‌های کمیته امداد در ماه مبارک رمضان شامل پنج برنامه محوری از جمله اطعام و افطاری نیازمندان، تهیه بسته معیشتی خانواده‌ها، طرح‌های حامی یابی برای ایتام، طرح مفتاح الجنه سرکشی از خانواده‌های نیازمند و در آخر زکات فطریه می‌باشد.

وی در ادامه بیان کرد: راه اندازی آشپزخانه‌های اطعام مهدوی برای پخت و توزیع ۸۵۰ هزار پرس غذای گرم در دستور کار خواهد بود و علاوه بر آن ۱۰۰ هزار افطاری ساده با شعار بفرمائید سفره افطاری برگزار خواهد شد.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر در ادامه به سفره‌های افطاری در مساجد و حسینه ها و تالارها برای ایتام و مددجویان روزه دار در طول ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: همه این فعالیت‌ها با همکاری خیران نیکوکار انجام خواهد شد.

توزیع ۵۰ هزار سبد معیشتی

روشن از توزیع ۵۰ هزار سبد معیشتی کالایی شامل برنج، گوشت مرغ، سویا و سایر مواد غذایی برای خانواده‌های تحت حمایت در ایام ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: هر بسته معیشتی یک میلیون تومان ارزش ریالی خواهد داشت.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر خاطر نشان کرد: پویش حامی یابی برای فرزندان ایتام و محسنین در ایام ماه مبارک رمضان به ویژه در ایام ضربت خوردن مولا علی (ع) برگزار خواهد شد و قرار است حدود ۶ هزار حامی جدید برای حمایت از فرزندان معنوی کمیته امداد جذب شوند.

روشن در ادامه افزود: در طرح مفتاح الجنه با حضور مدیران و مسئولین در شب‌های ماه مبارک رمضان به منظور بر طرف کردن برخی از نیازمندی‌های خانوارهای تحت حمایت در زمینه معیشتی، اشتغال و درمان با اهدا کارت هدیه و یا بسته‌های معیشتی انجام خواهد شد.

دریافت زکات فطریه در مساجد و مصلی‌ها

وی به برنامه پایانی این نهاد در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: برنامه اصلی در پایان ماه مبارک رمضان همزمان با برگزاری نماز عید فطر دریافت زکات فطریه مردم روزه دار است که در مساجد و مصلی‌های نماز جمعه انجام خواهد گرفت.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر خاطر نشان کرد: کمک‌های مردمی در ماه رمضان سال گذشته بالغ بر ۱۲۶ میلیارد تومان بوده است و برای امسال برنامه تعهدی بالغ بر ۱۷۰ میلیارد تومان است.

روشن خاطر نشان کرد: مردم و خیرین نیکوکار می‌توانند از طریق مراجعه به دفاتر کمیته امداد و یا پرداخت به شماره کارت مجازی بنام کمیته امداد و یا از طریق شماره گیری کد دستوری کمک‌های خود را در آستانه ماه رمضان و عید نوروز به دست نیازمندان برسانند.

کد خبر 6052310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha