۲۲ اسفند ۱۴۰۲، ۱۰:۰۵

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی:

۶۴ لیتر بر ثانیه به ظرفیت آب آشامیدنی شهر ساوه افزوده می شود

۶۴ لیتر بر ثانیه به ظرفیت آب آشامیدنی شهر ساوه افزوده می شود

اراک- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی گفت: بهره برداری از ۲ حلقه چاه آب در آینده نزدیک ۶۴ لیتر بر ثانیه به ظرفیت آب شرب شهر ساوه افزوده می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، حشمت الله عباسی اظهار کرد: خشکسالی‌های اخیر به ویژه در سال آبی جاری و کاهش شدید بارش باران و برف، و برداشت بی‌رویه از آب‌های زیر زمینی شهر ساوه به عنوان دومین شهرستان استان مرکزی که قطب صنعت و کشاورزی به شمار می‌رود چالش‌هایی برای تأمین آب ایجاد کرده است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی گفت: منابع تأمین آب شرب شهر ساوه علاوه بر سد از ۲۷ حلقه چاه آب شرب تأمین می‌شده که ۹ حلقه از این چاه‌ها کامل خشک و ۱۸ حلقه دیگر نیز با افت دبی مواجه شده‌اند.

عباسی حفاری ١٠ حلقه و جابه جایی ٩ حلقه چاه آب به منظور پایداری آب شرب شهر ساوه را از جمله اقدامات این شرکت در راستای تأمین آب شرب در این شهر عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی بیان کرد: در آینده‌ای نزدیک با بهره برداری از ۲ حلقه چاه آب، ۶۴ لیتر بر ظرفیت آب شرب شهر ساوه افزوده می‌شود.

عباسی مدیریت فشار آب در سطح شهر، بهره گیری از ظرفیت کنتورهای هوشمند، مدیریت برداشت بی‌رویه از آب‌های زیر زمینی و استفاده از پساب به جای آب در صنایع را از جمله راهکارهای مهم و تأثیر گذار بر حل مشکلات کم آبی در شهر ساوه عنوان کرد.

کد خبر 6052954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha