۲۲ اسفند ۱۴۰۲، ۹:۳۱

با مشارکت مردم؛

پویش «نه به چهارشنبه سوری خطرناک» در استان سمنان اجرا شد

پویش «نه به چهارشنبه سوری خطرناک» در استان سمنان اجرا شد

سمنان- پویش «نه به چهارشنبه سوری خطرناک» با هدف کاهش خطرات چهارشنبه آخر سال در استان سمنان اجرایی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، گروه‌های مردمی، تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد، هنرمندان و ورزشکاران و چهره‌های مختلف استان سمنان به پویش نه به چهارشنبه سوری خطرناک پیوسته‌اند تا سال برای همه بدون آسیب جبران ناپذیر آغاز شود.

در این پویش ارگان‌های امداد رسان مانند دانشگاه‌های علوم پزشکی شاهرود و سمنان، آتش نشانی، اورژانس، دستگاه قضائی و انتظامی و … در تلاش هستند که با فرهنگ سازی مردم را به دوری از مخاطرات تشویق کرده و درباره خطرهای چهارشنبه آخر سال هشدار نیز دهند.

سردار جلیل موقوفه‌ای فرمانده انتظامی استان سمنان در این باره به خبرنگار مهر، گفت: عوامل انتظامی در اقصی نقاط استان همزمان با چهارشنبه آخر سال در آماده باش هستند و با هر نوع برهم زدن امنیت و نظم عمومی جامعه برخورد جدی خواهد شد.

موقوفه‌ای با بیان اینکه از روزها قبل نیز طرح تشدید نظارت‌ها در استان افزایش و هزاران قطعه مواد محترقه نیز کشف شده است، ابراز کرد: متخلفین و هنجارشکنان چهارشنبه آخر سال بدانند که با آنها مماشات نخواهیم کرد.

وی با بیان اینکه جدیت پلیس در این زمینه در وهله اول تقاضای خانواده‌های استان سمنان و سپس به نفع خودشان است، تاکید کرد: راه اندازی گویش نه به چهارشنبه سوری خطرناک نیز تلاش دارد که به مردم در زمینه‌های مختلف هشدار دهد.

در این پویش همچنین توصیه‌هایی نیز برای مردم صورت گرفته است از جمله اینکه والدین حتماً فرزندان شأن را در کنار خود نگهدارند از درست کردن آتش‌های بزرگ و غیر قابل کنترل خودداری و همچنین مواد محترقه را نیز استفاده نکنند.

این پویش از مردم می‌خواهد که در کنار درختان و فضای سبز عمومی نیز آتش روشن نکنند چرا که سرایت آتش به درختان می‌تواند لطمات جبران ناپذیری را به دنبال داشته باشد.

چندی قبل دادستان مرکز استان سمنان نیز اعلام کرده بود در صورتی که کسی با جرم برهم زدن نظم عمومی و آسایش مردم در چهارشنبه آخر سال دستگیر شود، تا پایان تعطیلات عید نوروز در بازداشتگاه باقی خواهد ماند.

کد خبر 6052956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha