۲۲ اسفند ۱۴۰۲، ۱۴:۵۳

پس از سال‌ها بلاتکلیفی؛

طرح جمع‌آوری و تفکیک پسماند از مبدا در اردبیل آغاز شد

طرح جمع‌آوری و تفکیک پسماند از مبدا در اردبیل آغاز شد

اردبیل- شهردار اردبیل گفت: طرح جمع‌آوری و تفکیک پسماند از مبدا پس از سال‌ها بلاتکلیفی در اردبیل توسط شهرداری و بخش خصوصی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود صفری ظهر سه‌شنبه در آئین آغاز اجرای طرح جمع‌آوری و تفکیک پسماند و ضایعات خشک از مبدا اظهار کرد: این طرح پس از سال‌ها بلاتکلیفی با همکاری شهرداری و بخش خصوصی کلیک خورد و نرم‌افزار مربوطه با عنوان «آرتازیست» رونمایی شد.

وی با بیان اینکه با اجرای این طرح در شهر اردبیل از ترویج زباله‌گردی جلوگیری می‌شود، گفت: به تدریج زباله‌گردها و وانت‌چی‌های جمع‌آوری پسماند ساماندهی خواهند شد.

شهردار اردبیل ادامه داد: عوامل شرکت مجری طرح تفکیک زباله از مبدا به درب منازل مردم مراجعه کرده و پس از دریافت زباله‌ها برنامه‌های خود را برای بازیافت پسماند انجام خواهند داد.

صفری خاطرنشان کرد: شرکت در قبال دریافت پسماند موظف است هزینه‌ی آن را به مردم پرداخت کند.

شهردار اردبیل همچنین با اشاره به تعیین محلی نیز برای جمع‌آوری ضایعات در داخل شهر افزود: در حال اخذ سند مالکیت برای محل پیش‌بینی شده هستیم که در سال آینده مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

صفری همچنین در پایان خاطرنشان کرد: همچنین گرمخانه‌ی شهرداری نیز در راستای حمایت از بی سر پناهان سال آتی افتتاح خواهد شد.

کد خبر 6053410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha