۲۲ اسفند ۱۴۰۲، ۲۲:۳۰

به مناسبت بزرگداشت روز شهدا انجام شد؛

دیدار استاندار ایلام با ۲ خانواده شهید در ایلام

دیدار استاندار ایلام با ۲ خانواده شهید در ایلام

ایلام-استاندار ایلام به همراه سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در روز بزرگداشت شهید، با ۲ خانواده شهید دیدار و سرکشی کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام شامگاه سه‌شنبه ۲۲ اسفندماه هم‌زمان با روز شهید با حضور در منزل شهید گرانقدر سلیمی، ضمن دیدار با مادر این چهار شهید، قرائت فاتحه و ادای احترام، یاد و خاطره شهدا را گرامی داشت.

استاندار ایلام در این دیدار گفت: خدا را شاکریم که در این شب عزیز و در ماه مبارک رمضان در خدمت خانواده شهدا هستیم و این دیدارها برای ما موهبت الهی است.

بهرام‌نیا با اشاره به پویش «سلام شهید»، افزود: امروز تا پایان سال مدیران کل استانی از ۱۵۰ خانواده شهید در مرکز استان و ۳۵۰ خانواده شهید در سطح شهرستان‌های استان سرکشی می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: تعداد بالای شهدا نشان‌گر این است که صدام، ذات شیطانی داشت و این شهدا به صِرف ایرانی بودن و بدون هیچ جرمی پس از دست‌گیری روانه زندان و سپس آن‌ها را به شهادت رساند.

نماینده عالی دولت در استان ایلام یادآورشد: این فرزندان برای اعتلای دین خدا، مذهب و مردم جان خود را فدا کردند و ما به وجود مادران شهدا افتخار می‌کنیم.

استاندار ایلام عنوان کرد: ما مدیون از خودگذشتگی، ایثار و فداکاری پدر و مادر خانواده‌ای شهدا و ایثارگران هستیم چراکه عزت و اقتدار کشور توسط شهدا رقم خورد.

شهدای گران‌قدر سلیمی به نام‌های باسم، سام و ح سام هر سه دانشجو و قاسم با عضویت مردمی در منطقه بغداد به علت تابعیت ایرانی توسط مأموران رژیم بعثی عراق دستگیر، سپس زندانی و توسط مزدوران بعثی صدام به شهادت رسیدند.

دیدار استاندار ایلام به ۲ خانواده شهید در ایلام

دیدار استاندار ایلام با خانواده شهید میرزابیگی

حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام همچنین هم‌زمان با روز شهید با حضور در منزل شهید میرزابیگی، ضمن قرائت فاتحه و ادای احترام، یاد و خاطره شهدا را گرامی داشت.

استاندار ایلام در این دیدار گفت: خوشا به حال شهدا که به عهد و پیمان خود وفا کردند و به فیض شهادت نائل آمدند.

بهرام‌نیا با اشاره به صبر و استقامت همسران و مادران شهدا، افزود: همسران و مادران شهدا اسطوره صبر، ایثار و مقاومت هستند و برای همگان الگو شدند.

وی خاطرنشان کرد: خانواده شهدا اسطوره صبر و استقامت هستند که پس از چندین دهه با همه مشکلات مختلف ساختند و راه شهیدان را ادامه دادند. در واقع هدف شهدا اعتلای دین و عزت مسلمین و وفای به عهد و پیمان بود.

وی اضافه کرد: هدف والای شهدا تشکیل تمدن اسلامی و وصل شدن این انقلاب به نهضت جهانی امام زمان (عج) بود.

شهید والامقام «محمود میرزابیگی» با عضویت بسیج سال ۶۳ در منطقه قلاویزان مهران بر اثر اصابت مستقیم گلوله خمپاره به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

کد خبر 6053831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha