۲۶ اسفند ۱۴۰۲، ۹:۲۵

توسط نشر سیب سرخ انجام شد؛

چاپ داستان‌های یک‌پزشک در «آواز در دامنه تنهایی»

چاپ داستان‌های یک‌پزشک در «آواز در دامنه تنهایی»

کتاب «آواز در دامنه تنهایی» نوشته مجتبی تجلی توسط نشر سیب سرخ منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «آواز در دامنه تنهایی» نوشته مجتبی تجلی به‌تازگی توسط نشر سیب سرخ منتشر و روانه بازار نشر شده است.

مجتبی تجلی نویسنده این‌کتاب، پزشک و دانش‌آموخته دانشگاه علوم پزشکی مشهد، از سال ۱۳۹۶ نوشتن در زمینه ادبیات داستانی را شروع و در سال ۹۷ اولین کتاب خود را تحت عنوان مجموعه داستان کوتاه «به ترس‌هایم سلام می‌کنم» منتشر کرد. در ادامه سال ۹۸ رمان «بی رد» از او منتشر شد و سال ۱۴۰۰ داستان بلند طنز و مصور «دنیای قُزقُزایی» را منتشر کرد.

در «آواز در دامنه تنهایی» مضمون اکثر داستان‌ها مشابه سایر نوشته‌های تجلی، فلسفی و روانشناسانه است؛ اگر چه در برخی از داستان‌ها به گویش عامه و خطرات از دست رفتن این گنجینه معنوی و یا هنر، خوشنویسی و یا اهمیت آب، قنات و مسایل پیرامونی آن و دیرینه‌شناسی نوع بشر پرداخته شده است.

تجلی می‌گوید به جای پرداختن به معضلات و مشکلات پایین‌دستی و مخاطب‌پسند، باید سراغ لایه‌های عمده دردهای جامعه بشری در نگاهی کلی رفت. این نوع نگارش داستانی برای مخاطب نه تنها جذاب نیست بلکه ملال می‌آورد. اما ذات اصلی هدف از نوشتن و کوشش در ادبیات داستانی در به تصویر و نقد کشیدن دور افتادگی انسان از اصالت‌هایِ زیستن و در افتادن در مدرنیته و یا سایر چاله‌های پیش روی حیات نوع بشر است. چیزی شبیه تبدیل یک مقاله فلسفی یا روانشناسانه و یا تاریخمندانه به داستان. کاری که سخت، گاهاً محال و همراه با عدم استقبال خواننده است اما باید انجام شود.

این‌کتاب با ۱۲۰ صفحه چاپ شده است.

کد خبر 6054504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha