۲۴ اسفند ۱۴۰۲، ۱۰:۲۳

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گلستان:

۱۴۰ هزار هکتار از مزارع گندم در گلستان سم پاشی شده است

۱۴۰ هزار هکتار از مزارع گندم در گلستان سم پاشی شده است

گرگان- معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: ۱۴۰ هزار هکتار از مزارع گندم در گلستان سم پاشی شده است.

علی اکبر مهقانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه امسال شرایط بارندگی و دما استان نسبت به سال‌های گذشته کمی متفاوت‌تر بود، اظهار کرد: امسال میزان بارندگی نسبت به سال گذشته ۷۰ درصد بیشتر بوده است.

وی افزود: سال گذشته در چنین زمانی رشد گندم در مرحله بند ساقه بود اما امسال اکثر مزارع گندم بند دوم ساقه را هم رد کرده و در مرحله خوشه دهی هستند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: کشاورزان باید توجه داشته باشند امسال محصولات خود را بر اساس رشد گیاه سم پاشی کنند و نباید بر اساس تقویم شمسی اقدام کنند.

مهقانی اظهار کرد: اکنون با توجه به شرایط جوی در پیش داریم می‌تواند زمینه بیماری قارچی در محصولات کشاورزی را فراهم کند.

وی یادآور شد: کشاورزی اگر سم پاشی نکند قطعاً کاهش عملکرد را خواهد داشت و هرچه کشاورز دیرتر اقدام کند بیماری بیشتر و میزان عملکرد محصول کمتر خواهد شد.

مهقانی اظهار کرد: کشاورزان برای جلو گیری از بیماری رنگ زرد محصول خود باید به زمان مناسب و استفاده از سموم مناسب توجه کنند.

وی با اشاره به اینکه ۳۸۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان گندم و ۸۳ هزار هکتار جو کشت شده است، افزود: تا کنون ۱۴۰ هزار هکتار از مزارع گندم سم پاشی شده است که برخی از این مزارع یک تا سه مرحله را انجام داده‌اند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: با توجه به اینکه امسال به دلیل شرایط جوی سال حساسی در پیش داریم می‌طلبد کشاورزان برای مبارزه با بیماری زنگ زرد اقدام‌های به موقعی انجام دهند در غیر این صورت اگر قصوری صورت گیرد با خسارت شدیدی مواجه خواهند شد.

کد خبر 6054941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha