۲۴ اسفند ۱۴۰۲، ۱۳:۱۰

رییس پلیس راه اردبیل:

۳۱۰ اکیپ پلیس در جاده‌ها مستقر می شوند

۳۱۰ اکیپ پلیس در جاده‌ها مستقر می شوند

اردبیل- رییس پلیس راه استان اردبیل گفت: همزمان با طرح زمستانی پلیس راه و دستگاه‌های خدمات‌رسان، روزانه ۳۱۰ تیم و اکیپ راهداری، اورژانس، هلال احمر به هموطنان و مسافران ارائه خدمات می‌کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، وحید علیپور پیش از ظهر پنجشنبه در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه در اردبیل، اظهار کرد: طرح نوروزی پلیس راه از امروز ۲۴ اسفندماه شروع شده و تا ۱۴ فروردین سال آینده با شعار «آرامش و امنیت در بهار قرآن و طبیعت» ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: در این طرح ۳۱۰ تیم به صورت روزانه و در قالب ۷۵۵ نفر شامل پلیس، اورژانس، هلال احمر، راهداری و امداد و نجات در جاده‌ها مستقر شده و به مسافران و گردشگران نوروزی ارائه خدمات می‌کنند.

رییس پلیس راه استان اردبیل گفت: ما از طریق رسانه‌ها محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ترافیکی و ترددی را در جاده‌های استان اعلام خواهیم کرد تا هموطنان در جریان این ممنوعیت‌ها و محدودیت‌ها قرار گیرند.

علیپور به برگزاری جلسات هماهنگی با دستگاه‌های خدمات‌رسان به ویژه راهداری، هلال احمر، اورژانس، امداد خودرو و امداد و نجات اشاره کرد و افزود: تمام تلاش ما بر این است تا با مراقبت بیشتر و همراهی رانندگان بتوانیم ایام تعطیلات نوروزی شاد و خرمی را به دور از هرگونه تصادف و حوادث ناگوار پشت سر بگذاریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: برای ارتقای انضباط ترافیکی و بهبود تردد در مسیرهای مواصلاتی استان اردبیل عملیات لکه‌گیری، رنگامیزی سرعت‌گاه‌ها، خط‌کشی معابر، شستشوی گاردریل و تابلوهای راهنمایی و رانندگی انجام شده تا عملیات آشکارسازی و بهبود تردد را شاهد باشیم.

علیپور رویکرد پلیس را در طرح نوروزی امسال اغلب به صورت ارشادی و تذکری برشمرد و اضافه کرد: برگه‌های ارشادی برای مسافران نوروزی طراحی شده تا با ارائه به رانندگان خودروها بتوانیم از وقوع تصادفات پرخطر جلوگیری کرده و آگاهی و هشداری را به رانندگان در وقوع تخلفات کم‌خطر انجام دهیم.

وی خط قرمز پلیس را تأمین امنیت و ایمنی مسافران و گردشگران در ایام تعطیلات نوروزی برشمرد و بیان کرد: با رانندگانی که با حرکات مخاطره‌آمیز در جاده‌ها با جان و امنیت مردم بازی کنند، برخورد قاطع شده و حتی خودروی آنها به پارکینگ منتقل خواهد شد.

علیپور در ادامه سخنان خود یادآور شد: در روزهای ۲۸ و ۲۹ اسفندماه محدودیت ترافیک و تردد را برای کامیون‌ها و خودروهای سنگین به غیر از حامل‌های انرژی و مواد فاسدشدنی در محور اردبیل – سرچم و اردبیل – آستارا شاهد خواهیم بود که اطلاع‌رسانی در این زمینه به صورت گسترده انجام شده است.

وی تصریح کرد: این محدودیت‌ها در روزهای ۱۰، ۱۱، ۱۲ و ۱۳ فروردین ماه نیز اعمال خواهد شد تا تردد ایمنی را در محورهای اصلی استان به ویژه اردبیل – آستارا و اردبیل – سرچم شاهد باشیم.

کاهش تصادفات منجر به فوت در زمستان امسال

رییس پلیس راه استان اردبیل به رتبه ممتاز استان در بخش کاهش تصادفات جاده‌ای در زمستان امسال اشاره کرد و گفت: در سه ماهه زمستان نسبت به سال گذشته میزان تصادفات ۵۴ درصد کاهش یافته و ما وضعیت بهتری را در طرح زمستانی امسال شاهد بودیم.

علیپور افزود: بر اساس آمار پزشکی قانونی در ۱۱ ماهه امسال تعداد فوتی‌ها ۱۳ نفر کاهش یافته و ما ۶ درصد کاهش فوتی را در تصادفات جاده‌ای استان به ثبت رساندیم.

وی بیان کرد: تمام تلاش پلیس و سایر دستگاه‌های خدمات‌رسان بر این است تا در تعطیلات نوروزی سفرهای ایمنی برای هموطنان رقم خورده و شرایط مطلوبی را در این ایام شاهد باشیم.

کد خبر 6055099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha