۲۴ اسفند ۱۴۰۲، ۱۴:۵۲

در گفت‌وگو با مهر عنوان شد؛

شناسایی ۱۲۰۰ گونه گیاهی در استان مرکزی

شناسایی ۱۲۰۰ گونه گیاهی در استان مرکزی

اراک- معاون فنی اداره کل منابع طبیعی استان مرکزی با بیان اینکه ۸۶۰۰ گونه گیاهی در کشور وجود دارد، گفت: ۱۲۰۰ گونه گیاهی تاکنون در این استان شناسایی شده است.

سینا دودانی در گفت‌و گو با خبرنگار مهر با بیان اینکه میزان منابع طبیعی در استان مرکزی ۲ میلیون هکتار است، گفت: مساحت اراضی مرتعی ۱.۶ میلیون هکتار، مساحت اراضی بیابانی ۴۹۰ هزار هکتار و مساحت جنگل ۴۷ هزار هکتار است.

وی رسالت این ارگان را حفظ، احیا، اصلاح و توسعه منابع طبیعی عنوان کرد و افزود: تاکنون ۱۶۶ هزار و ۴۵۰ اصله نهال در مساحت ۴۲۳ هزار هکتار کاشته شده است و ۷۱۸ هزار و ۶۶۸ چاله در مساحتی به وسعت ۶۹۵ هکتار بوته کاری در استان مرکزی انجام شده است.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی با اشاره به اینکه اکنون ۸۶۰۰ گونه گیاهی در کشور وجود دارد، گفت: از این تعداد ۱۲۰۰ گونه گیاهی در این استان شناسایی شده که ۱۴۴ گونه آن، دارویی است.

دودانی به وضعیت عرصه‌های بیابانی استان مرکزی اشاره کرد و افزود: کاهش تولید، افزایش ریزگردها، از بین رفتن حاصلخیزی خاک، حاصل بیابانی شدن مناطق است.

وی ادامه داد: اکنون ۲۲ استان کشور بیابانی است و از ۷ شهرستان بیانی استان مرکزی، زرندیه و ساوه در رده‌های اول نقاط بیابانی استان قرار دارند و باید اذعان داشت که وسعت کویر میقان نیز ۵۰ هزار هکتار است که طرح‌هایی چون احداث بادشکن در این منطقه در حال انجام است.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی استان مرکزی گفت: تثبیت ماسه‌های روان، کاهش فرسایش خاک، پایداری اکوسیستم و توجه به مباحث گردشگری از جمله اقدامات انجام شده در منطقه کویر میقان است.

کد خبر 6055166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha