۲۴ اسفند ۱۴۰۲، ۱۹:۵۱

۹۶ هکتار بافت فرسوده در شهر گلدشت است

۹۶ هکتار بافت فرسوده در شهر گلدشت است

اصفهان _شهردار گلدشت گفت: ۹۶ هزار بافت فرسوده در شهر گلدشت وجود دارد که ۴۶ هکتار آن بافت تاریخی است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مهدی فردوسی شامگاه پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: در بافت تاریخی شهر گلدشت مجوز ساخت تا ۴ متر ارتفاع داده شده است که در این زمینه تا بازنگری نشود هیچ سرمایه گذاری حاضر به بازسازی بافت فرسوده در شهر گلدشت نخواهد شد.

وی بیان داشت: بیش از ۱۵۰۰ سند بصورت رایگان صادر شده است که تا سال آینده مجموعاً سه هزار سند جدید صادر می‌شود.

شهردار گلدشت به طرح نهضت ملی مسکن در شهر گلدشت اشاره کرد و بیان داشت: قریب ۱۲۰۰ واحد مسکونی احداث می‌شود.

وی از بودجه بیش از ۸۱ میلیارد تومان بودجه شهرداری گلدشت خبر داد که ۴۰ درصد بودجه امسال جاری و۶۰ درصد بودجه عمرانی است، افزود عوارض آلایندگی در امسال ۳ میلیارد و ۲۰۰ است که به سال ۹۲ تا ۹۵ بر می‌گردد.

وی طرح بازآفرینی قلعه سفید یکی از طرح‌های پیش روی شهرداری است، ادامه داد: به سازی آرامستان باب الرحمه و پارکینگ آن در دستور کار است.

فردوسی با بیان اینکه حتی یک متر مربع از شهر گلدشت در حاشیه نیست، ادامه داد: بهسازی ورزشگاه بزرگ گلدشت و تبدیل خانه تاریخی به فرهنگسرای خورشید از دیگه برنامه‌های پیش روی شهرداری است.

وی به باغ بانوان با متراژ ۳ هزار و ۸۰۰ متر اشاره کرد که یک زمین ۴ هزار متری در جوار آن خریداری و به باغ بانوان اضافه می‌شود، گفت: تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در اولویت کار شهرداری است.

وی به ۱۰ پروژه اصلی شهر گلدشت اشاره کرد که تکمیل آن در دستور کار است، خاطر نشان کرد: احداث پارک محله‌ای بعنوان نخستین پارک محله‌ای در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

شهردار گلدشت از احداث مرکز کنترل ترافیک شهرداری گلدشت خبرداد و گفت: تاریک بودن شهر یک معضل است که از سال گذشته روشنایی بلوارهای اصلی شهر در دستور کار قرار گرفت و بالغ بر ۶ میلیارد تومان هزینه شد.

وی به آسفالت بیش، از ۱۰۳ هزار متر مربع اشاره کرد که بیش از ۵۰ محله بعد از چند دهه هنوز خاکی مانده بود و آسفالت آن یک اتفاق بزرگی بود، گفت: ۱۱۰ چاه‌های جذبی تاکنون حفر شده و ۳۰ چاه جذبی دیگر در دست اقدام است.

وی با اعلام اینکه شهر گلدشت ۳ هزار هکتار حریم دارد که بیش از ۲ هزار هکتار آن باغ شهر دارد، اعلام کرد: گلدشت بالغ بر ۵ هزار باغ شهر در خود دارد که یک شهر توریستی محسوب می‌شود و از صنایع مختلفی برخوردار است.

کد خبر 6055292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha