۲۵ اسفند ۱۴۰۲، ۲:۳۶

وزیر کشور:

شهرداران مسوولیت فرهنگی و هویتی بر عهده دارند

شهرداران مسوولیت فرهنگی و هویتی بر عهده دارند

مشهد- وزیر کشور گفت: از نظر معماری، مبلمان شهری و به طور کلی چینش بخش‌های مختلف، شهر باید هویتی داشته باشد که متناسب با اصالت آن مجموعه و مردم باشد. حفظ و تقویت هویت شهر بر عهده شهردار است.

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد وحیدی شامگاه پنجشنبه در آئین سپاس از برگزیدگان نخستین دوره شهردار برتر خراسان رضوی اظهار کرد: شهرداری یک کار فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی است و ترکیب این موارد شهر نمونه با حداقل آسیب را می‌سازد تا مردم مردم در آن احساس راحتی و همبستگی کنند.

شهرداری یک کار فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی است

وزیر کشور ضمن تبریک ایام مبارک ماه رمضان و تشکر از مسؤولان استانی در برگزاری باشکوه انتخابات ۱۱ اسفند ماه عنوان کرد: اهمیت انتخاب شهردار برتر در ثمره آن است. شهر دارای مجموعه‌ای از هویت اصیل فرهنگی است و اکثر شهرهای ما دارای هویت هستند و این هویت دار بودن بسیار مهم است.

وی ادامه داد: شهر اصولاً محل تجمع انسان‌ها و دور هم آمدن آنها است و لازمه آن وجود هنجارهای قوی است تا شهر به عنوان شهر شناخته شود و اگر از این منظر نگاه کنیم شهردار مسؤولیت فرهنگی و هویتی مهمی دارد.

وحیدی افزود: در شهرها ساختار معماری شهری، مبلمان شهری و چینش بخش‌های مختلفی دارد که هر یک از این بخش‌ها برای ما باید هویت داشته باشد و اصالت مردم شهر را نشان دهد.

وزیر کشور با اشاره به هویت شهری که هم باید ساخته و حفظ شود خاطر نشان کرد: معماری شهر بسیار مهم است که در سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری به عنوان معماری ایرانی و اسلامی یاد شده که کمتر به آن پرداخته شده است.

وی ادامه داد: مساله دوم یک شهر اقتصاد شهر است. گاهی این تصور می‌شود که اقتصاد شهر همان پروژه‌های شهری است اما باید گفت یک شهر بر مبنای اقتصاد آن می چرخد و مهم است اقتصاد یک شهر چگونه مدیریت می‌شود. وی تاکید کرد: سیما و منظر یک شهر بسیار مهم است که گاهی با مبلمان شهری یکی گرفته می‌شود که گسترده‌تر و ترکیب مسائل هویتی، اقتصادی و اجتماعی است که همراه با کالبد و فضای شهر می‌تواند سیما و منظر شهر را شکل دهد.

وحیدی به وجود و انعکاس مفهوم مسؤولیت اجتماعی در سیما و منظر شهر اشاره کرد و گفت: شهر بدون متکدی، بدون کودک کار در خیابان، بدون معتاد متجاهر که چهره شهردار را دچار مشکل می‌کند باید دیده شود که بخشی از آن به مسائل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بر می‌گردد و شهر نمونه شهر بدون زباله، شهر دارای فضای تفریحی مناسب برای خانواده‌ها در محیط شهری و سایر موضوعات است که این مسائل مهم است و جز تکالیف ما است و شهر را باید با این چهره‌ها بشناسیم.

وزیر کشور تصریح کرد: گاهی تصور می‌شود کار شهرداری خدمات شهری است اما تمام عناصر ذکر شده به شهرداری برمی گردد و شهرداری یک کار فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی است و ترکیب این موارد شهر نمونه را می‌سازد یعنی شهری که آسیب نداشته باشد یا آسیب‌ها در حداقل مورد باشد و مردم شهر احساس همبستگی و راحتی می‌کند.

وی فضای معطر به شهادت را فضای قالب شهرها دانست و ادامه داد: فضای شهرهای ما به طور طبیعی معنوی است که قابل ارج است و به شهرداران بسیار کمک می‌کند و با وجود این هویت کار شهرداران بسیار راحت است و بنابراین شهرداری مسؤولیت مهم است.

کد خبر 6055360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha