۲۵ اسفند ۱۴۰۲، ۱۳:۰۵

عرضه ۶۰هزار صندلی در نوروز/ تمدید مجوز پروازهای اروپایی ایران‌ایر

عرضه ۶۰هزار صندلی در نوروز/ تمدید مجوز پروازهای اروپایی ایران‌ایر

سخنگوی هواپیمایی هما از عرضه ۶۰هزار صندلی در نوروز خبر داد و گفت: مجوز پروازهای ایران‌ایر (TCO) به مقاصد اروپایی اخیراً مجدد تمدید شد.

حسام قربانعلی سخنگوی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان برای ایام نوروز (۱۴۰۳) ۶۰ هزار صندلی هواپیما برای سرویس‌دهی به مسافرین عرضه خواهد شد، گفت: این ۶۰ هزار صندلی در مسیرهای پر متقاضی تقسیم خواهد شد؛ همچنین در سال آینده (۱۴۰۳) توسعه ناوگان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در دستور کار جدی قرار دارد.

سخنگوی هما در خصوص پروازهای عتبات در ماه مبارک رمضان، تاکید کرد: عده‌ای از متقاضیان تقاضا دارند که در شب‌های قدر به عتبات سفر کنند که با توجه به همین نیاز، تعداد فرکانس پروازها را افزایش دادیم. این پروازها با هواپیماهای پهن پیکر انجام می‌شود و آمادگی داریم که که متناسب با این نیاز فرکانس را افزایش دادیم تا هرچه تقاضا داشته باشیم پیرامون هواپیماهای موجود به این نیاز پاسخ دهیم.

قربانعلی تصریح کرد: مجوز پروازهای ایران‌ایر (TCO) به مقاصد اروپایی اخیراً مجدد تمدید شد؛ اما به دلیل تحریم‌ها شرکت‌های هواپیمایی اروپا از دادن سوخت به ایران‌ایر امتناع می‌کنند به همین دلیل برای پروازهای اروپایی به صورت رفت و برگشت هواپیما سوخت خود را حمل می‌کند، این موضوع نه‌تنها مشکلی ایجاد نمی‌کند بلکه از لحاظ قیمت به سود ایران‌ایر است.

وی ادامه داد: هم‌اکنون ۱۶ فروند هواپیما فعال است که در این مدت هواپیما فوکر، ATR و سه ایرباس ۳۰۰-۶۰۰ که به پروازهای عمره اختصاص پیدا کرده بود، به ناوگان ما برای مسیرهای دیگر اضافه شدند؛ همچنین دو فروند ایرباس ۳۱۹ و یک فروند ۳۲۰ هم در سفرهای داخلی استفاده می‌شود.

کد خبر 6055521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha