۲۵ اسفند ۱۴۰۲، ۱۴:۵۹

امام جمعه سلطانیه:

آمارها نشانگر عملکرد مثبت دولت در مهار تورم است

آمارها نشانگر عملکرد مثبت دولت در مهار تورم است

زنجان-امام جمعه سلطانیه گفت: روزهای پایانی سال، زمان اعلام کارنامه و عملکرد دولت در تحقق شعار سال با محوریت مهار تورم است و آمارها نشانگر عملکرد مثبت دولت در این امر است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید عمرانی حسینی‌نسب در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سلطانیه با اشاره به توصیه‌های مقام معظم رهبری به مجلس جدید، گفت: مقام معظم رهبری سه ماه مانده به آغاز فعالیت مجلس جدید به نمایندگان منتخب توصیه کردند از سخنان اختلاف‌انگیز، به راه انداختن دعوا و ستیزه‌گری‌های دشمن‌پسند که شیرینی مجلس جدید را نابود می‌کند، پرهیز کنند.

وی با بیان اینکه اگر نمایندگان مراقبت نکنند، هم کام ملت و هم فضای سیاسی کشور تلخ شده و مجلس نیز از کارآیی می‌افتد، افزود: نمایندگانی که مردم به امیدی به آنان رأی داده‌اند، باید مراقبت کنند در تله بداخلاقی و اختلاف که موجب شادی دشمن می‌شود گرفتار نشوند و با بصیرت فردی و جمعی، نقشه‌های دشمن را بشناسند و با اتحاد و با همکاری قوه قضائیه با فساد و مفسد مبارزه کنند و همه وقت خود را صرف حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم کنند.

خطیب نماز جمعه سلطانیه با بیان اینکه تا تشکیل مجلس جدید حدود سه ماه باقی مانده است، اظهار کرد: منتخبان از این فرصت برای مطالعه اسناد بالادستی در عرصه فرهنگ و اقتصاد و آشنایی با مسائل و مشکلات حوزه انتخابیه خود استفاده کرده و با آغاز دوره نمایندگی با جدیت به دنبال حل آن‌ها باشند.

وی با اشاره به سال مهار تورم و رشد تولید و نیز با بیان اینکه روزهای پایانی سال، زمان ارائه کارنامه دولت در مقدار تحقق شعار سال است، تصریح کرد: در مورد رشد تولید، دولت توانست چند هزار بنگاه اقتصادی راکد را فعال کند و هم‌زمان بخشی از موانع تولید را کاهش دهد که تحسین‌برانگیز است و در مورد مهار تورم نیز آمارها نشانگر عملکرد مثبت دولت در مهار تورم بوده است.

حسینی‌نسب با بیان اینکه منظور از مهار تورم، جلوگیری از رشد و افزایش زیاد قیمت‌ها است که انجام شده و گرنه کاهش و مهار تورم مورد انتظار مردم حاصل نشده است، ادامه داد: هر چند دولت تورم ۵۹ درصدی را که از دولت قبل گرفته بود به ۴۰ درصد کاهش داده است اما ثبات تورم در ۴۰ درصد موجب شده مردم بهبود اوضاع اقتصادی را در زندگی خود لمس نکنند.

وی در ادامه گریزی به وضعیت فلسطین و غزه زد و با بیان اینکه آمریکا ادعا می‌کند برای پهلو گرفتن کشتی‌ها و رساندن کمک‌ها به غزه به دنبال احداث بندر در غزه است اما در پشت پرده چه هدف شومی دارد معلوم نیست، خاطرنشان کرد: جدیت آمریکا در حمایت از غزه زمانی باورپذیر می‌شود که آمریکا از ارسال سلاح و کمک‌های مالی به اسرائیل خودداری کند اما واقعیت این است که آمریکا شریک جنایات اسرائیل در غزه است.

امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه تقارن عید نوروز و عید رمضان، عید در عید و بهار در بهار است و نوروز باید با معنویت و تحول بیشتری همراه باشد، ادامه داد: نکته قابل تأمل این است که هم در دعای تحویل سال و هم در دعای ماه رمضان، از خدا تحول و دگرگونی به احسن‌الحال می‌خواهیم.

وی به سنت‌ها و فرهنگ‌های پسندیده و ناپسند عید نوروز اشاره کرد و با بیان اینکه بدون شک در عید باید شادی سالم کرد، گفت: در این ایام باید از خرافاتی که هیچ تناسبی با عید ندارد، پرهیز کرد. اگر از ۹۰ میلیون ایرانی فقط ۱۰ میلیون نفر هر کدام ۵۰ هزار تومان به مواد محترقه پول داده باشند، ۵۰۰ میلیارد تومان به بهانه یک فرهنگ خرافاتی به آتش کشیده می‌شود، در حالی اگر از همین افراد کمک مالی برای نیازمندان بشود، از نداری و فقر صحبت می‌کنند.

کد خبر 6055650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
      0 0
      وقتی امام جمعه این گونه آمار سازی می کند از دیگران چه انتظاری می شود کرد
    • IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
      0 0
      پس چرا دارویی که برای پسرم می گیرم از 6 میلیون به 9 میلیون رسیده است و یا گوشت از کیلویی 250 به 600 رسیده است