۲۶ اسفند ۱۴۰۲، ۸:۲۹

در سال آب جاری؛

بارش باران در استان بوشهر ۶۸ درصد کاهش یافت

بارش باران در استان بوشهر ۶۸ درصد کاهش یافت

بوشهر- مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر گفت: طی سال آبی جاری، میزان بارش باران در استان بوشهر نسبت به سال قبل ۶۸ درصد کاهش یافته است.

علی محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به وضعیت بارش‌ها در استان بوشهر اظهار کرد: طی سال آبی جاری میزان بارش باران در نقاط مختلف استان کاهش چشمگیری داشته است.

وی میزان کاهش بارش‌ها را در این مدت ۶۸ درصد عنوان کرد و افزود: در نیمه نخست سال آبی قبل ۳۰۵ میلیمتر بارش باران در استان بوشهر ثبت شد که این میزان در سال جاری ۹۸ میلیمتر بوده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر با بیان اینکه تنها ۳۹ درصد از بارش‌های سالانه در این استان محقق شده است اضافه کرد: حوضه آبی بخش ارم، شهر جم، بزپر ارم، اهرم، ایستگاه سرقنات دشتستان، دشتی کمترین بارش را داشته‌اند.

وی با بیان اینکه کاهش بارش باران در تمامی نقاط استان بوشهر محسوس بوده است ادامه داد: کاهش بارش باران در منابع آبی سال آینده اثر می‌گذارد از جمله در بخش آب سطحی است که سبب کاهش آورد رودخانه‌های استان بوشهر می‌شود.

محمدی کاهش ورود آب به سفره‌های زیرزمینی را از مهمترین چالش‌های کاهش بارندگی عنوان کرد و گفت: با توجه به کاهش آورد رودخانه‌ها و ورودی سدها، فشار بیشتری بر منابع آب زیرزمینی وارد و برداشت آب از منابع زیرزمینی بیشتر و ورودی آب هم کمتر می‌شود.

کد خبر 6055932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha