۲۸ اسفند ۱۴۰۲، ۲۱:۵۱

در سال ۱۴۰۲؛

بیش از ۱.۳ میلیون تن کالای اساسی از بندر امام وارد کشور شد

بیش از ۱.۳ میلیون تن کالای اساسی از بندر امام وارد کشور شد

اهواز- مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت: در سال جاری در مجموع یک میلیون و ۳۲۰ هزار تُن کالاهای اساسی از طریق بندر امام وارد کشور شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، امید جهان نژادیان بعد از ظهر امروز دوشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای اظهار کرد: در سال جاری در مجموع یک میلیون و ۳۲۰ هزار تُن گندم، برنج و روغن خام خوراکی از طریق بندر امام وارد کشور شده است.

وی، علت کاهش واردات غلات به خصوص گندم در سال جاری را از بندر امام افزایش تولید داخلی غلات در سال زراعی ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ برشمرد و افزود: غلات وارداتی توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای و ریلی از بندر امام به نقاط مختلف کشور حمل می‌شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان ادامه داد: هم اکنون حدود ۳۰ هزار تُن گندم در انبارهای بندر امام نگهداری می‌شود که در حال حمل به سایر نقاط کشور است.

جهان نژادیان بیان کرد: بیشتر غلات مورد نیاز کشور از روسیه، برزیل و برخی کشورهای اروپایی توسط شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران سفارش و خریداری شده است.

وی از آمادگی لازم برای تخلیه و بارگیری غلات مورد نیاز کشور در سال آینده از طریق بندر امام طبق برنامه تنظیمی شرکت بازرگانی دولتی ایران خبر داد.

کد خبر 6058300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha