۲ فروردین ۱۴۰۳، ۲:۰۷

معاون امور داوطلبان هلال‌احمر همدان خبر داد؛

اجرای ۷ طرح نوروزی توسط هلال‌احمر استان همدان 

اجرای ۷ طرح نوروزی توسط هلال‌احمر استان همدان 

همدان-معاون امور داوطلبان هلال‌احمر از اجرای ۷ طرح نوروزی به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و ایام نوروز از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ لغایت ۱۷ فروردین ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سیلوانا صلح میرزایی بیان کرد: با ابلاغ برنامه‌های طرح نوروزی در استان ۷ طرح مروجین سلامت، پایش و غربالگری سلامت، مرهم زائر، پویش بشردوستی، پویش هلال رحمت، نیابت و داوطلب یار امداد و نجات در ایام نوروز اجرا خواهد شد.

صلح میرزایی افزود: طرح پویش هلال رحمت با هدف حمایت از معیشت اقشار نیازمند آسیب پذیر و کمتر برخوردار جامعه و تأمین بخشی از اقلام اساسی و مواد غذایی مورد نیاز این خانوارها در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان صورت می‌پذیرد که از ابتدای طرح تا کنون تعداد ۷۰۳ سبد توزیع شده است.

وی افزود: طرح مروجین سلامت که در چهارشنبه اخر سال با هدف کاهش مخاطرات چهارشنبه سوری و ارائه مشاوره و آگاه سازی اقشار مختلف جامعه به‌ویژه نوجوانان و جوانان و توزیع بروشور و برگزاری کلاس‌های آموزشی مختلف با بهره مندی ۸۷۲۳ نفر صورت پذیرفت.

صلح میرزایی بیان کرد: اجرای طرح پویش بشردوستی با جمع آوری کمک‌های مردمی نقدی و غیر نقدی جهت سیل زدگان استان سیستان و بلوچستان، اجرای طرح داوطلب یار امداد و نجات که با هدف استفاده حداکثری از ظرفیت‌های پزشکان و پی را پزشکان داوطلب در پایگاه‌های امداد و نجات جهت ارائه خدمات به مسافرین نوروزی به صورت حضوری و غیر حضوری است.

وی ادامه داد: طرح مرهم زائر برای سومین سال متوالی اجرا می‌شود که از طریق فراخوان عمومی جمع آوری کمک‌های نقدی و دارویی عموم مردم و شرکت‌های دارویی برای زائرین حسینی صورت می‌پذیرد.

صلح میرزایی گفت: طرح نیابت که در آن داوطلبان علاقمند در ایام مختلف با مراجعه به سرای سالمندان و یا منازل شخصی به سالمندان نیازمند و آنانی که تنها زندگی می‌کنند و خانواده‌های معظم شهدا خدمات بهداشتی، درمانی و رفاهی ارائه می‌کنند که این طرح موجب شد تا سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر در سال ۲۰۱۳ موفق به کسب جایزه توسعه داوطلبان فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر شد.

وی اضافه کرد: پایان اجرای طرح پایش و غربالگری سلامت که با برپایی ایستگاه‌های پایش سلامت در جوار پایگاه‌های ثابت و سیار امداد و نجات و جوانان، کنترل فشار خون، قند خون و نیز نوار قلب و ضربان قلب از مسافرین انجام خواهد شد..

کد خبر 6059549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha