۳ فروردین ۱۴۰۳، ۱۴:۱۰

امام جمعه رشت:

دولت زمینه «جهش تولید با مشارکت مردم» را فراهم کند

دولت زمینه «جهش تولید با مشارکت مردم» را فراهم کند

رشت- امام جمعه رشت با اشاره به شعار سال گفت: دولت زمینه «جهش تولید با مشارکت مردم» را فراهم کند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله رسول فلاحتی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته رشت با اشاره به اینکه امیدوارم که خداوند به همه ما توفیق بهره مند شدن از ایام نورانی ماه مبارک را عطا کند، اظهار کرد: یکی از حقوق معنوی ما مسلمانان نسبت به یکدیگر حق مهربانی است.

وی با بیان اینکه تمامی سوره‌های قرآن به جز سوره توبه آغازش با مساله مهربانی مطرح شده است، افزود: در قرآن ۷۹ مورد کلمه رحمان، رحیم و رحمت بیان شده و خداوند دارد به ما درس می‌دهد که مسلمانان صفت مهربانی داشته باشید.

نماینده ولی فقیه در گیلان یکی از راه‌های جلب انسان‌ها به سوی دین خدا محبت و مهربانی است، ادامه داد: اصل دین بر محور محبت است لذا بر اساس آموزه‌های قرآنی و با پیروی از پیامبر رحمت (ص) مهر و مهربانی در مسلمانان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه سال ۱۴۰۳ رهبر معظم انقلاب به نام سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کردند، گفت: در این ۱۰ سال اخیر رهبر انقلاب تولید را اولویت اول و اقتصاد را به عنوان پیشران برای ارتقای جایگاه ایران مطرح می‌کنند.

وی با بیان اینکه امیدواریم دولت سیزدهم که کارکردهای خوبی طی این چند سال از خود نشان داده به این دستور رهبر معظم لبیک خوبی بگوید و زمینه را فراهم کند، ادامه داد: ما در آغاز ورود دولت که با نگاه مومنانه به پیش آمده بیان کردیم یکی از دغدغه‌های آحاد جامعه توجه به قیمت اجناس اقلامی است که هر روز با آن مواجه هستند.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه قیمت اقلامی که مردم هر روز با آن مواجه هستند باید کنترل و نظارت شود، تصریح کرد: معتقدم همه مسؤولان دست به دست هم و با کمک به دستگاه‌های نظارتی می‌توانند این دغدغه‌های مردم را رفع کنند.

وی با بیان اینکه دولت باید تلاش کند تا قیمت‌ها تثبیت شود، اضافه کرد: البته برخی از افزایش قیمت کالاها داخلی نیست بلکه از خارج و متأثر با روابط اقتصادی ما با بعضی از کشورها است که امیدواریم در سال جدید به این بخش بیشتر توجه شود.

آیت الله فلاحتی با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب در قسمتی از سخنان عیدانه خود با مردم تصریح کرد: ۹۰ درصد کالاهای اساسی ملت ایران در داخل کشور تولید می‌شود و این جای شکر دارد و فعالیت‌های بخش خصوصی ابراز رضایت و کشورهایی که با ایران تفاهم نامه‌های اقتصادی نوشته‌اند به دولت سفارش کردند عملیاتی کرده که در چرخش اقتصاد تأثیرگذار است و سخنانی راهگشا که همه صحبت‌های ایشان از امید بوده و هیچگاه از یاس نا امیدی صحبت نمی‌کنند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با تاکید بر اینکه دشمنان کشورمان علی الخصوص رژیم کودک کش اسرائیل و ایالات متحده هیچ وقت آرام نمی‌نشینند، گفت: بنابر فرمایشات امام راحل دشمنان ما به ویژه شیطان بزرگ جز به نابودی ایران فکر نمی‌کنند.

کد خبر 6060302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha