۳ فروردین ۱۴۰۳، ۱۵:۴۸

امام جمعه شیراز:

تنها با تقوا و صبر و با مشارکت مردم می‌توان بر جبهه باطل پیروز شد

تنها با تقوا و صبر و با مشارکت مردم می‌توان بر جبهه باطل پیروز شد

شیراز - امام جمعه شیراز با اشاره به آیات قرآن گفت: دشمنی جبهه باطل شامل با ما مسلمانان تمام نشدنی است و برای اینکه در مقابل این دشمن پیروز شویم باید تقوا و صبر پیشه کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله لطف‌الله دژکام در اولین نماز جمعه عبادی سیاسی سال ۱۴۰۳ در جمع پرشور مردم مؤمن و انقلابی شیراز ابتدا پس از توصیه همیشگی به تقوا گفت: رمضان ماه نزول قرآن و بهار قرآن است و در این جمعه‌ها دوست دارم که با آیاتی از قرآن کریم نکاتی را که برای همه ما به عنوان مسلمان، مؤمن و پیرو قرآن کریم لازم هست یادآوری کنم.

نماینده ولی فقیه در فارس افزود: در قضیه برجام آنها دنبال برجام‌های بعدی نیز بودند اما همان برجام یک را نیز نقض کردند.

امام جمعه شیراز در ادامه گفت: در آیات ۱۲۰، ۱۲۵ و ۱۸۶ سوره آل عمران خداوند می‌فرماید: دشمنی از ناحیه کفار تمام نمی‌شود و شما برای اینکه در مقابل این دشمنی پیروز شوید باید تقوا پیشه کنید و در جبهه مقاومت صبر و استقامت بورزید تا آسیب نبینید. «وَإِنْ تَصْبِرُوا وَتَتَّقُوا لَا یَضُرُّکُمْ کَیْدُهُمْ شَیْئًا»

وی در ادامه گفت: مقصود صبر یعنی ایستادگی و برای خدا کار کردن است به امید اینکه خدا اجر دهد و تقوا یعنی در روابط داخلی و خارجی خود هیچ وقت خلاف دستور خدا عمل نکنیم.

چالش‌های هفتگانه کشور باید به کمک مردم حل شود

آیت الله دژکام در ادامه چالش‌های موجود در کشور را برشمرد و گفت: چالش اول مساله تولید است و در کشور تولید به اندازه کافی نیست و تورم به این دلیل است که تولید خوب رخ نمی‌دهد و چالش دوم اشتغال است و جوانان می‌گویند کار مناسب نیست.

آیت الله دژکام خاطرنشان کرد: مساله سوم مسئله بیمه و تأمین اجتماعی و مساله چهارم مسئله مسکن است و فعلاً کمبود مسکن، گرانی مسکن و گرانی اجاره داریم و این‌ها چالش‌هایی است که مرتب درباره آن گفت‌وگو می‌شود.

امام جمعه شیراز افزود: مساله پنجم مسئله عدالت اقتصادی و مبارزه با فقر است و درآمدهای کشور عادلانه تقسیم نمی‌شود و یک عده فقیر و یک عده هم پردرآمد و ثروتمند هستند.

امام جمعه شیراز در ادامه گفت: مسئله ششم سبک زندگی اسلامی است که فرزندآوری، حجاب و عفاف و اسراف از مسائل آن است و مسئله هفتم ناکارآمدی نظام اداری ما است که متناسب با نیاز مردم نمی‌تواند پاسخگو باشد و کاغذبازی در محیط اداری ما به عنوان یک بیماری وجود دارد.

وی همچنین گفت: دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه باید میدان‌داری کنند، کارشناسان و مردم پای کار بیایند و راهکار ارائه دهند و راهکار علمی باید عملیاتی شود تا مشکل مردم حل شود؛ باید تحول در نظام اداری رخ دهد و تحول یعنی ایجاد یک حرکت جهشی و جهادی در همه بخش‌های اداری کشور.

آیت الله دژکام با بیان اینکه شعار امسال می‌گوید جهش تولید با مشارکت مردم افزود: برای اینکه این قضیه واقعیت پیدا کند دولت سند تحول دولت مردمی را برای تحقق ایران قوی نوشته است. پس مردم برای تحقق این سند کمک کنند و بخش‌هایی که مربوط به مردم است را محقق کنند و رویکرد حمایت از دولت برای حل مسئله کشور را دنبال کنند.

آیت الله دژکام در پایان گفت: خواست رهبری تحول جهشی و جهادی در همه بخش‌های اداری است و فقط در این صورت مشکلات حل می‌شود.

کد خبر 6060435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha