۳ فروردین ۱۴۰۳، ۱۵:۴۹

امام جمعه تایباد:

مالکین به مستأجران رحم کنند

مالکین به مستأجران رحم کنند

تایباد- امام جمعه شهرستان تایباد گفت: در شرایط فعلی، افزایش شدید قیمت اجاره مسکن و مغازه‌ها زندگی را برای مستأجران سخت کرده است، مالکین به مستأجران رحم کنند تا خداوند به همه رحم کند.

به گزارش خبرنگار مهر، مولانا غلام‌نبی توکلی در خطبه‌های نخستین نماز جمعه سال ۱۴۰۳، اظهار کرد: پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند، «اگر امت من بدانند چقدر رمضان باارزش است، آرزو می‌کنند کل سال رمضان باشد و روزه بگیرند»، در این ماه گناهان مغفرت می‌شوند، دعا پذیرفته می‌شوند، عبادات چند برابر پاداش می‌گیرند و بهشت مشتاق تر می‌شود تا از مسلمانان استقبال کنند.

امام جمعه شهرستان تایباد افزود: در روایتی دیگر حضرت رسول اکرم (ص) می‌فرمایند، کسی که در ماه رمضان از روی ایمان و به نیت ثواب روزه می‌گیرد، همه گناهان گذشته او بخشیده می‌شود، ببینید این ماه چقدر با ارزش است و اگر مسلمانی به قیام شب ماه رمضان پایبندی کند، گناهان او بخشیده می‌شود.

وی در بخش دوم خطبه‌های این هفته با اشاره به گلایه‌های متعددی که از جانب مستأجران به دفتر امام جمعه واصل می‌شود، گفت: یکی از مشکلات این روزها، اجاره بهای منازل و مغازه‌ها است، مالکین باید شرایط مستاجرین را درک کنند، قبول داریم قیمت‌ها افزایشی است ولی یک مغازه دار ساده چطور با این اجاره‌ها کاسبی کند و بعد سر سفره خود چیزی ببرد، از مالکین تقاضا می‌کنم به مستأجران رحم کنند تا خداوند بر هر دو رحم کند و اگر رحم نکنند، خداوند بر همه سخت خواهد گرفت.

توکلی ادامه داد: افزایش اجاره بها به اندازه عرفی را همه قبول داریم ولی آنچه در واقع رخ می‌دهد بسیار بیشتر از عرف است و این برای مستأجران خانه‌ها و کسبه، سخت است، ما باید انصاف داشته باشیم و به یکدیگر رحم کنیم و امیدوار به فضل و بخشش خداوند باشیم.

کد خبر 6060444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha