۵ فروردین ۱۴۰۳، ۱۰:۰۳

رییس کل دادگستری البرز مطرح کرد؛

کاهش ۶۷ درصدی شعب نامتعارف استان البرز

کاهش ۶۷ درصدی شعب نامتعارف استان البرز

کرج- رییس کل دادگستری استان البرز گفت: شعب نامتعارف استان البرز از تعداد ۱۸۸ شعبه در فروردین سال ۱۴۰۲ به ۱۲۷ شعبه در پایان سال گذشته کاهش یافت که حدود ۶۷ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین فاضلی هریکندی در تشریح عملکرد قضائی استان البرز در سال ۱۴۰۲ با ذکر جزئیات آمار رسیدگی به پرونده‌ها در دادگستری کل استان بیان کرد: یکی از معضلات دستگاه قضائی در سال‌های اخیر، روند رو به رشد ورودی پرونده‌ها به مراجع قضائی بوده است که عمدتاً ریشه در مسائل و مشکلات خارج از قوه قضائیه دارد؛ این حجم افزایش، فشار مضاعفی را بر روی کارکنان قضائی و اداری دادگستری‌ها تحمیل می‌کند که در استان‌های دارای کمبود منابع انسانی و زیرساخت این فشار بسیار بیشتر و نیازمند تلاش مضاعف است.

وی ضمن تقدیر از تلاش کارکنان قضائی و اداری مجموعه در سال گذشته که با اقدام جهادی علاوه بر مختومه کردن تمام پرونده‌های وارده در سال ۱۴۰۲، تعدادی از پرونده‌های مانده از سال‌های قبل را نیز مورد رسیدگی قرار دادند گفت: رهنمودهای رئیس قوه قضائیه و نگاه حمایتی وی به دادگستری کل استان البرز به ویژه موافقت وی در جریان سفر فروردین ماه سال گذشته با اختصاص سهمیه جذب قضات و کارمندان جدید موجب شد بخشی از کمبودها در این حوزه برطرف شود و در عملکرد دادگستری کل استان نقش به‌سزایی داشته باشد.

فاضلی هریکندی تلاش جهادی قضات و کارکنان، برنامه‌ریزی و هدف گذاری سالانه و ماهانه برای هر واحد قضائی و پیگیری مستمر اجرای برنامه‌ها در دادگستری کل استان البرز را در این موفقیت مؤثر دانست و افزود: موجودی پرونده‌های استان البرز در ابتدای سال گذشته ۹۲ هزار و ۳۶۸ پرونده بود که با توجه به شرایط گفته شده و علیرغم افزایش ورودی پرونده به مراجع قضائی استان که نسبت به سال قبل از آن با تعداد ۵۵ هزار و ۵۰۲ پرونده رشد ۱۱ درصدی داشت. از مجموع ۵۷۱ هزار و ۱۰۲ پرونده وارده در سال قبل، ۵۷۷ هزار و ۴۵۸ پرونده مختومه شد.

به گفته وی، این آمار بدین معناست که علاوه بر مختومه شدن تمام پرونده‌های وارده به واحدهای قضائی دادگستری کل استان البرز در سال گذشته، ۶۳۵۶ پرونده مانده از سال‌های قبل که معادل ۷ درصد موجودی استان البرز در ابتدای سال قبل بوده کاهش یافت. شعب نامتعارف استان البرز نیز که به عللی از قبیل کمبود کادر قضائی و اداری از قبل دارای مانده پرونده بالاتر از میانگین مصوب قوه قضائیه بودند با برنامه ریزی و تلاش همکاران در رسیدگی به پرونده‌های مانده شعبه در سال قبل، از تعداد ۱۸۸ شعبه در فروردین سال ۱۴۰۲ به ۱۲۷ شعبه در پایان سال گذشته کاهش یافت که حدود ۶۷ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

کد خبر 6061201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • مهرداد IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۵
      6 1
      مختومه شدن موفقیت دستگاه قضا نیست مهم این است که چقدرعدالت درقضاوت رعایت شده که دراین خصوص عملکردقضات تاسف باراست.
    • IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۵
      2 0
      حدود ۴سال پیش دادخواست حقوقی جهت تقسیم م ارث پدری دادیم علی رغم جابجایی قضات متعدد در پرونده هیچ‌کسی صادر نگردیده .ضمن اینکه پرونده دارای ۱۷ نفر اصحاب اعم از شاکی ومتشاکی ودارای وکیل می باشد.
    • جاوید IR ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۵
      0 0
      جناب آقای هرکندی شما در سفر استانی دستگاه قضا در سال ۹۹ در رسانه ها بخصوص در رسانه ملی در رابطه با کلاهبرداری ثبت خودرو در هشتگرد‌‌ فرمودید که‌کلاهبرداران‌باید‌در هنگام رد‌مال قیمت روز خودرو‌ثبت نامی را پرداخت کنند ولی بعد‌ از‌۳سال یک ریال که پرداخت‌نشده هیچ بلکه پرونده در‌لایه از ابهام باقی مانده
    • حسن‌ محمدکریمی US ۰۰:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
      1 0
      بعد از پنج سال دوندگی محکومیت کلاهبردار جاعل را گرفتیم ، هنوز اقدامی در جهت وصول مطالبات انجام نشده ؟؟؟
    • داوود US ۰۸:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
      0 0
      سال ۹۱ کلاهبردار تمام زندگی من را به یغما برد و خودم بعنوان کلاهبردار افتادم زندان فقط بخاطر شهود قلابی به دروغ باعث شدن که پرونده شکایت من رسیدگی نشود و من را فقط و فقط بخاطر شهادت کذب و دروغ انداختند زندان ۳ تا دادسرا و ۵ تا دادیار و ۳ تا بازپرس عوض شده است و من سال ۹۷ پرونده مختومه شده
    • امیدی IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
      0 0
      دلیل اصلی افزایش پرونده ها، عدم رسیدگی و یا اطاله رسیدگی است که عدم قاطعیت قانون و قضا را نشان می دهد، و این موضوع سر زبان مردم جامعه و عوام است.