۵ فروردین ۱۴۰۳، ۱۱:۴۱

سرپرست اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی خبر داد؛

کاهش ۱۹ درصدی بارندگی ها در خراسان جنوبی

کاهش ۱۹ درصدی بارندگی ها در خراسان جنوبی

بیرجند- سرپرست اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: میزان بارندگی‌ها از ابتدای سال زراعی تا به امروز در خراسان جنوبی ۶۴ میلی متر بوده که نسبت به سال قبل ۱۹ درصد کاهش داشته است.

جواد نخعی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: میزان بارندگی‌ها از ابتدای سال زراعی تا به امروز در خراسان جنوبی ۶۴ میلی متر بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۹ درصد و نسبت به بلند مدت ۳۰ درصد کاهش داشته است.

سرپرست اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی بیان کرد: در بیرجند نیز میزان بارندگی از ابتدای سال زراعی ۷۱ میلی متر بوده است که نسبت به مدت مشابه در سال قبل ۲۶ درصد و نسبت به بلند مدت ۳۴ درصد کاهش داشته است.

نخعی با بیان اینکه شهرهایی داشته‌ایم که میزان بارندگی آنها افزایشی بوده است، گفت: به عنوان مثال میزان بارندگی از ابتدای سال زراعی در حاجی آباد ۱۲۲.۵ میلی متر بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۰ درصد و نسبت به بلند مدت ۲۱ درصد افزایش داشته است.

وی گفت: به واسطه وزش شدید باد، رگبار و احتمال رعد و برق برای استان هشدار سطح زرد صادر کرده‌ایم و برای نیمه غربی خراسان جنوبی نیز باران پیش بینی شده است.

سرپرست اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی بیان کرد: تا صبح سه شنبه شاهد افزایش نسبی دمای هوا در استان خواهیم بود ولی از روز چهارشنبه دما دو- سه درجه کاهش خواهد یافت.

نخعی ادامه داد: سردترین شهر خراسان جنوبی طی ۲۴ ساعت گذشته سربیشه با ۴ درجه بالای صفر و گرم‌ترین نقطه استان نیز دهسلم با ۳۱ درجه بالای صفر ثبت شده است.

وی افزود: نوسانات دمایی در بیرجند نیز بین هشت تا ۲۴ درجه بالای صفر بوده است.

کد خبر 6061223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha