۱۱ فروردین ۱۴۰۳، ۳:۳۴

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) تاکید کرد؛

ضرورت بهره مندی از فضیلت شب های قدر

ضرورت بهره مندی از فضیلت شب های قدر

رشت- دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان اینکه شب‌های قدر سید لیالی است، گفت: باید فضیلت شب‌های قدر را بیشتر دریابیم و از آن بهره ببریم.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله رضا رمضانی شامگاه جمعه در مراسم احیای شب نوزدهم ماه مبارک رمضان که در مسجد امام موسی‌بن‌جعفر (ع) رشتیان رشت برگزار شد، اظهار کرد: هر فردی به اندازه ظرفیتش می‌تواند از ماه رمضان بهره‌مند شود.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با اشاره به اینکه روزه‌داری شامل صوم البطن، صوم اللسان و صوم القلب و مرتبه و فضیلت است، افزود: امیرالمومنین (ع) فرمودند که «قلب آدم روزه باشد بهتر از آن است که زبان آدم روزه باشد».

وی در ادامه به میراث روزه‌داری اشاره کرد و ادامه داد: روزه انسان را به حکمت می‌رساند، حکمت نیز انسان را به معرفت می‌رساند و معرفت نیز انسان را به یقین خواهد رساند.

آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه هر کدام از کارهای ما در ماه رمضان از جمله بر خواستن برای سحری، روزه‌داری و … بدون توفیق قابل انجام نیست، تاکید کرد: انسان‌ها باید از شب‌های قدر بهره‌مند شود لذا انسان اگر در این شب‌ها آمرزیده نشود، خیلی بی توفیق و محروم بوده است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: شرایط کسب فیض در ماه رمضان کاملاً هموار بوده زیرا حتی خواب و نفس کشیدن روزه‌دار در این ماه مبارک عبادت است.

وی با بیان اینکه راه ورود شیطان در ماه رمضان بسته است، گفت: شب‌های قدر سید لیالی است و هر کس به اندازه قدرِ خود می‌تواند از شب قدر استفاده کند.

ضرورت بهره مندی از فضیلت شب های قدر

آیت‌الله رمضانی با اشاره به اینکه باید دین را درست فهمید و از افراط و تفریط پرهیز کرد، گفت: دعا، مناجات، شب زنده‌داری و عزاداری باید در جای خود و معاشرت، استفاده از لذت‌های حلال و تفریح سالم نیز باید در جای خود باشد.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با بیان اینکه در شب‌های قدر باید شرایط موجود و موانع مفقود باشد، اضافه کرد: کسی که در جمع غیبت کند ولی در خفا توبه نماید، حساب نمی‌شود.

وی با بیان اینکه عملی پسندیده است که پیش از حضور در مراسم شب قدر، از نزدیکان و بندگان الهی طلب حلالیت داشته باشیم، گفت: انسان از سه راه عقیده، اخلاق و اعمال باطل راه رسیدن به فضیلت را بر خود می‌بندد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به مسؤولیت ما نسبت به خود، خانواده و جامعه، تاکید کرد: باید از خدا بخواهیم که به ما «شرح صدر» بدهد و آیات و روایات زیادی در این خصوص وجود دارد.

وی «شرح صدر» را برای همه اقشار به ویژه مسؤولان، کلید حل مشکلات دانست و گفت: آیه ۱۲۵ سوره مبارکه انعام نمونه‌ای از این آیات است.

آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه باید در شب‌های قدر از خدا، نور بخواهیم تا راه و مقصد را ببینیم، گفت: کسی صاحب «شرح صدر» می‌شود که از نور الهی بهره‌مند شود.

کد خبر 6065178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha