۱۱ فروردین ۱۴۰۳، ۱۰:۳۰

همزمان با سراسر کشورهای جهان؛

مراسم احیای اولین شب قدر در سیستان و بلوچستان برگزار شد

مراسم احیای اولین شب قدر در سیستان و بلوچستان برگزار شد

زاهدان_ مراسم احیای اولین شب قدر در شب نوزدهم ماه مبارک رمضان، با حضور پرشور مردم مؤمن در مساجد و حسینیه‌های سیستان و بلوچستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با نوزدهم ماه مبارک رمضان، شب ضربت خوردن امام علی (ع) دوستداران و عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در شهرها و روستاهای استان سیستان و بلوچستان، در مساجد، تکایا، حسینیه‌ها، بقاع متبرکه، مصلاها، فضاهای باز، هیأت مذهبی و هیأت خانگی و غیره، در سوگ حضرت علی ابن ابی طالب (ع) گریسته و بر سینه زدند و قرآن بر سر گذاشتند، دعای جوشن کبیر و زیارت عاشورا خوانده و هر کس به نوعی، عشق و ارادت خود را به مولای متقیان نشان داد.

قرائت سوره‌های وارد شده برای شب‌های قدر، گوش فرادادن به سخنرانی سخنرانان، اقامه نمازهای این شب‌های سرنوشت ساز و معنوی و استغفار، از دیگر برنامه‌های انجام شده در این شب بود.

حضور پر رنگ کودکان و نوجوانان در اولین شب قدر ۱۴۰۳
در شبی که گذشت، حضور کودکان و نوجوانان در کنار والدین خود در مراسمات ویژه نخستین شب قدر، پر رنگ و چشمگیر بود، آنان هم با گرفتن قرآن به سر گرفتن و خواندن دعای جوشن کبیر و ندای «الغوث الغوث»، صحنه‌های زیبایی از ارادت خود به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) را خلق کردند.

شایان ذکر است شب‌های نوزدهم، بیست و یکم و بیست و سوم ماه مبارک رمضان به عنوان لیالی قدر در نزد مسلمانان از عظمت خاصی برخوردار است، آنان، در این شب‌ها به اعمال خاص همانند قرائت دعا، اقامه نماز و انجام مستحبات پرداخته و تا سحر شب زنده داری می‌کنند.

حضرت علی (ع)، اولین امام شیعیان در شب نوزدهم ماه مبارک رمضان سال چهلم هجری قمری در مسجد کوفه به دست «عبدالرحمن بن ملجم مرادی» با شمشیر ضربت خورد و در شب ۲۱ رمضان به شهادت رسید.

کد خبر 6065234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha