۱۱ فروردین ۱۴۰۳، ۱۰:۳۱

بازرس کل کردستان خبر داد؛

شناسایی ۱۶ فقره ساخت و ساز غیر مجاز در حاشیه شهر سنندج

شناسایی ۱۶ فقره ساخت و ساز غیر مجاز در حاشیه شهر سنندج

سنندج_بازرس کل کردستان از شناسایی ۱۶ فقره ساخت و ساز غیر مجاز در حاشیه شهر سنندج خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، عیسی هواسی صبح شنبه با حضور سرزده در محلات و مناطق مختلف روستاهای حاشیه شهر سنندج، وضعیت تغییر کاربری‌های غیر مجاز را مورد بررسی قرار داد و اظهار کرد: پدیده زمین خواری، تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی و ساخت و سازهای غیر مجاز به معضلی جدی برای کشاورزی استان تبدیل شده است.

وی افزود: تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی علاوه بر خسارت‌های جبران ناپذیر به عرصه‌های طبیعی باعث مرگ تدریجی کشاورزی و تهدید جدی امنیت غذایی می‌شود.

هواسی یادآور شد: همچنین در ابعاد اجتماعی نیز منجر به نابرابری درآمد روستاییان، گسترش تبعیض و بی عدالتی و کاهش اشتغال مولد و پایدار خواهد شد.

بازرس کل کردستان اعلام کرد: در جریان این بازدید که یگان حفاظت مدیریت جهاد کشاورزی نیز حضور داشتند، تعداد ۱۶ فقره ساخت و ساز غیر مجاز به مساحت بیش از ۲ هزار متر مربع شناسایی شد.

در این بازدیدها همچنین ضمن کنترل سامانه CMS توسط بازرسان طی صورتجلسه، مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سنندج ملزم به اقدام قانونی و برخورد قاطع با دست اندازان به منافع عمومی شد.

اجرای دقیق قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی به منظور حفظ ظرفیت تولید و افزایش بهره وری کشاورزی یکی از اولویت‌های سازمان بازرسی در اعمال نظارت بر عملکرد دستگاه‌های متولی است.

کد خبر 6065284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha