۱۱ فروردین ۱۴۰۳، ۱۵:۴۴

مدیرکل دفتر امور روستایی اردبیل:

۹۱۸ روستای اردبیل دارای دهیاری هستند

۹۱۸ روستای اردبیل دارای دهیاری هستند

اردبیل-مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری اردبیل گفت: در استان اردبیل نزدیک به ۹۱۸ روستا دارای دهیاری مستقل است.

به گزارش خبرنگار مهر، شاهپور آذروند بعدازظهر شنبه در بازدید نوروزی از خانه بوم گردی باجیلار در منطقه توریستی سردابه اردبیل اظهار کرد: پیشگام در خدمت، پیشرو در راستای توانمندسازی روستایی شعار ما برای تحقق برنامه های روستاهای هدف گردشگری است.

وی خاطرنشان کرد: ۷۵ روستا و مناطق نمونه و هدف گردشگری در استان اردبیل میزبان مسافران نوروزی هستند و در تمام این مناطق شاهد حضور مسافران از تمام نقاط کشور هستیم.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری اردبیل با اشاره به فعالیت مناطق هدف گردشگری روستای سردابه و آلاچیق عشایری قره قشلاق تصریح کرد: ۳۷ منطقه روستای نمونه گردشگری، ۱۲روستای هدف گردشگری، ۱۳بوم گردی روستایی و ۱۳ روستای گردشگری کشاورزی و باغی میزبان مسافران نورزی هستند.

آذروند گفت: در حال حاضر ۹۱۸ روستای دارای دهیاری استان آماده استقبال مسافران نورزی است که از این تعداد ۱۲ روستا هدف گردشگری هستند.

وی افزود: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته با نصب آلاچیق عشایری، چادر و ایستگاه در روستاهای هدف در سطح محورهای مواصلاتی استان و ورودی روستاها و مراکز بخش و دهستان ها از مسافران نوروزی پذیرایی می شود.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری اردبیل اظهار کرد: دراین روستاها تولیدات محلی و لبنی، پنیر، کره، شیر، صنایع دستی و سنتی، محصولات کشاورزی و باغی، میوه و... برای عرضه و فروش به مسافران نوروزی آماده شده است.

کد خبر 6065592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha