۱۱ فروردین ۱۴۰۳، ۱۸:۲۰

مدیرکل کمیته امداد اردبیل خبر داد؛

توزیع ۵۰ هزار پاکت فطریه در بین دانش‌آموزان اردبیلی

توزیع ۵۰ هزار پاکت فطریه در بین دانش‌آموزان اردبیلی

اردبیل-مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: بیش از ۵۰ هزار پاکت جمع آوری فطریه تهیه شده و به دنبال بارگشایی مدارس در بین دانش آموزان اردبیلی توزیع می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا حسین نژاد بعدازظهر شنبه در نشست با معاون پرورشی و فرهنگی سازمان آموزش و پرورش استان اردبیل اظهار کرد: آموزش و پرورش یکی از شرکای اجتماعی کمیته امداد است و در بحث نهادینه کردن جریان خیر و احسان تلاشی جدی و کوشا داشته است.

وی خاطرنشان کرد: همه ساله در قالب دو جشن ملی نیکوکاری و عاطفه‌ها مشارکت خوب آموزش و پرورش و تعامل تنگانتگی را با این مجموعه ارزشمند انجام می‌دهیم.

حسین‌نژاد بیان کرد: با توجه به اینکه آموزش و پرورش بسترساز تربیت نسل فاخر آینده است، باید در این مجموعه برای آینده‌سازان این کشور فرهنگ خیر و احسان و نوعدوستی با همنوع به عنوان یک فرهنگ ارزشمند انسانی و اسلامی تعلیم و آموزش داده شود.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: کمیته امداد دبیرخانه شورای زکات است و دستورالعمل اجرایی در این زمینه ابلاغ شده و موظف به جمع‌آوری زکات مال و فطریه به عنوان واجب شرعی هستیم.

حسین نژاد افزود: در بحث زکات فطریه با توجه به پرداختی اکثر خانواده‌ها در پایان ماه مبارک رمضان به نشانه سلامتی و پاداش یک ماه روزه‌داری، انتظار می‌رود به عنوان یک فرهنگ‌سازی مطلوب بحث زکات فطریه در بین دانش آموزان و نوجوانان و جوانان تبیین و تشریح شود.

وی گفت: با توزیع ۵۰ هزار پاکت جمع‌آوری فطریه، امیدواریم خانواده‌ها در تقدیم فطریه خود به کمیته امداد به عنوان مجموعه منسجم در شناسایی و مساعدت به فقرا و نیازمندان یاریگر بوده و در این امر کمک کنند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل اظهار کرد: در قالب این اقدام ارزشمند، تلاش خواهیم کرد تا ۷۰ درصد مبالغ فطریه جمع‌آوری شده در مدارس از طریق انجمن اولیا و مربیان در اختیار خانواده‌های دانش‌آموزان بی‌بضاعت قرار گرفته و ۳۰ درصد مابقی به حساب کمیته امداد واریز شود.

وی بیان کرد: در مدارسی که وضعیت مالی و معیشتی خانواده‌های دانش‌آموزان مناسب است، می‌توانند کل مبلغ جمع‌آوری شده از محل زکات فطریه را به کمیته امداد اختصاص دهند تا این مبالغ در سریع‌ترین زمان صرف کمک به فقرا و ۴۳ هزار و ۸۰۰ خانواده تحت حمایت کمیته امداد شود.

حسین‌نژاد ادامه داد: امیدواریم با همکاری سازمان دانش‌آموزی، مدیران مدارس و انجمن اولیا و مربیان مبالغ جمع‌آوری شده در قالب زکات فطریه در سریع‌ترین زمان به دست فقرا و نیازمندان برسد.

کد خبر 6065654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha