۱۲ فروردین ۱۴۰۳، ۲۲:۰۰

فرماندار مشگین شهر:

مردم و مسافران در روز طبیعت حرمت ماه رمضان را حفظ کنند

مردم و مسافران در روز طبیعت حرمت ماه رمضان را حفظ کنند

مشگین شهر – فرماندار شهرستان مشگین شهر گفت: ضروری است مردم و مسافران در روز طبیعت حرمت ماه رمضان و روز شهادت را حفظ کرده و در ملاعام تظاهر به روزه خواری نکنند.

به گزارش خبرنگار مهر، شهرام محمدی شامگاه یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران در محل فرمانداری این شهرستان اظهار کرد: حفظ حرمت دین و روزه داری در روز سیزدهم فروردین واجب بوده و شایسته است تا مردم حرمت روز و شب شهادت امیرالمومنین را حفظ کنند.

وی با اشاره به اینکه مردم شهرستان مشگین شهر همواره در ایام و مناسبت های مذهبی چهره عمومی شهر و ظاهر دین و آداب اسلامی را رعایت می کنند، خاطرنشان کرد: با توجه به مصادف روز طبیعت با شهادت امام علی (ع) روزه خواری در روز طبیعت جلوه زیبایی ندارد و بهترین زیبایی این روز گستردن بساط افطاری بعد از اذان مغرب در پارک ها، بوستان ها و تفرجگاه هاست.

فرماندار مشگین شهر با اشاره ضرورت حفظ طبیعت گردی سالم در روز طبیعت بیان کرد: در کنار تفریح و استفاده از مواهب طبیعی ضروری است تا مردم با حفظ حیات گیاهان و طبیعت سبب رنجش و نارضایتی الهی نشوند.

محمدی با تاکید بر انجام سنت حسنه افطاری دادن در طبیعت در روز ۱۳ فروردین ادامه داد: مردم متدین مشگین شهر در روز طبیعت همراه خانواده و اقوام سفره های افطاری را در دامان طبیعت و پارک ها برپا کنند و بعد از افطار نیز چند ساعتی گردش و تفریح کنند تا هم حرمت ماه میهمانی خدا حفظ شده و هم سنت زیبای صله ارحام به جای آورده شود.

کد خبر 6066218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha