۱۴ فروردین ۱۴۰۳، ۱۱:۰۲

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری همدان مطرح کرد؛

افزایش سیاه چادرهای عشایری نوروز از ۳ به ۱۰ سیاه چادر در همدان

افزایش سیاه چادرهای عشایری نوروز از ۳ به ۱۰ سیاه چادر در همدان

همدان-معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری همدان گفت: راه اندازی سیاه چادرهای عشایری در ایام نوروز فرصت خوبی برای معرفی بومگردی و گردشگری است.

به گزارش خبرگزاری مهر، اسدالله ربانی‌مهر در این بازدید گفت: با همکاری دستگاه‌های عضو کارگروه عشایری شهرستان همدان ده سیاه چادر عشایری در ایام نوروز در راستای معرفی ظرفیت‌های گردشگری همدان در مناطق مختلف گردشگری شهر همدان بر پا بود که این اولین بار است این تعداد سیاه چادر در ایام نوروز در مناطق گردشگری و اماکن مسیر گردشکری بر پا می‌شود و سال‌های قبل تنها دو یا سه سیاه چادر بود و انتظار است به ۳۰ سیاه چادر برسد.

وی افزود: راه اندازی سیاه چادرهای عشایری در ایام نوروز فرصت خوبی برای معرفی بومگردی و گردشگری، تولیدات محلی، گیاهان دارویی، صنایع‌دستی و موسیقی محلی است.

معاون فرماندار همدان یادآور شد: عشایر قشر پرتلاش و کم توقع جامعه است که نقش اساسی در تولیدات گوشت قرمز، گیاهان دارویی، صنایع دستی و فرش دارد و باید از ظرفیت عشایر بیشتر استفاده کرد.

وی خاطرنشان کرد: برای اولین بار در سفر رئیس جمهور اعتبارات ویژه عشایر در نظر گرفته شد و از محل تسهیلات تبصره ۱۶ و ۱۸ به عشایر تسهیلات اعطا شد.

کد خبر 6067053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha