۱۵ فروردین ۱۴۰۳، ۱۷:۰۵

استاد تفسیر قرآن کریم:

برنامه «محفل» کلیشه های ذهنی از قرآن را تغییر داد

برنامه «محفل» کلیشه های ذهنی از قرآن را تغییر داد

بیرجند- استاد تفسیر و حافظ قرآن گفت: برنامه «محفل» کلیشه های ذهنی از قرآن را تغییر داد واین باور را تقویت کرده که قرآن می‌تواند برای نشاط و زندگی امروز بسیار کاربردی و مفید باشد.

حجت الاسلام حامد مقری در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: یکی از ابزارهایی که می‌تواند به وارد کردن قرآن و آیه‌های وحی به زندگی‌ها کمک کند، ابزار رسانه است.

استاد تفسیر و حافظ قرآن با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های قرآنی که در سال‌های اخیر در ماه رمضان از تلویزیون پخش می‌شود برنامه محفل است، گفت: من برخی از قسمت‌های این برنامه از جمله قسمتی که استاد کریم منصوری، حجت الاسلام موسوی واعظ و… مهمان برنامه بودند را دیدیم.

مقری بیان کرد: به نظر من برنامه‌هایی چون برنامه محفل کلیشه‌های ذهنی از قرآن که به واسطه تکرار جا افتاده و تصور می‌کنند که قرآن تنها برای مجالس عزا و … است را تغییر داد و این باور را تقویت کرده که قرآن می‌تواند برای نشاط و زندگی امروز بسیار کاربردی و مفید باشد.

وی ادامه داد: علاوه بر برنامه محفل، برنامه قرآنی مفید دیگر در ماه رمضان طرح مسطورا یا همان «زندگی با آیه ها» است که خود من یکی از کارشناسان تبیین آیه‌های در نظر گرفته در این طرح در برنامه‌های رادیویی هستم که این برنامه نیز می‌خواهد آیه‌های قرآن را به صورت کاربردی برای مردم مطرح کند.

استاد تفسیر قرآن کریم و یکی از حافظان قرآن خراسان جنوبی با بیان اینکه یکی از نمونه‌های موفق برای ترویج قرآن ساخت فیلم‌های تلویزیونی و سینمایی از داستان‌های قرآنی است، یادآور شد: به نظرم فیلم‌هایی چون «مردان آنجلس» و «یوسف پیامبر» و کارهایی شبیه به آن بسیار در وارد کردن قرآن به زندگی‌ها موفق بودند.

کد خبر 6068477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha