۱۶ فروردین ۱۴۰۳، ۱۲:۴۵

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان:

بیش از ۱۰۰میلیارد تومان به تالار مرکزی سنندج اختصاص یافت

بیش از ۱۰۰میلیارد تومان به تالار مرکزی سنندج اختصاص یافت

سنندج- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اشاره به اختصاص اعتباری بیش از ۱۰۰میلیارد تومان به تالار مرکزی سنندج گفت: پروژه تالار مرکزی سنندج در سال جاری به اتمام می‌رسد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر دریایی پیش از ظهر پنج‌شنبه در نشست هم اندیشی با هنرمندان شهر سنندج اظهار کرد: در همه عرصه‌های هنری تلاش کرده‌ایم شرایط فعالیت و تولید آثار رو به رشد باشد.

وی افزود: امسال با توسعه امکانات سخت‌افزاری و ایجاد فضاهای هنری حرفه‌ای و تخصصی از جمله افتتاح و تجهیز پلاتوهای شهرهای سقز، دیواندره و نگارخانه هنر سنندج شرایط لازم برای جهش تولید آثار هنری مهیا شود.

وی افزود: هدف از جلسات هم اندیشی علاوه بر برقراری گفت‌وگو و شنیدن صدا همه هنرمندان، برنامه ریزی برای آینده بهتر در عرصه فرهنگ و هنر مدنظر است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی اضافه کرد: پارسال برنامه‌ها و رویدادهای خوبی در قالب جشنواره‌ها، همایش‌ها و نمایشگاه‌های عرصه‌های مختلف در داخل استان و خارج استان و برون مرزی (اقلیم کردستان عراق) برگزار شد، بدون شک امسال با توان و اهداف بیشتری این برنامه‌ها با همکاری و همراهی شما هنرمندان ادامه خواهد داشت.

دریایی ضمن اشاره به اختصاص اعتباری بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان به تالار مرکزی سنندج عنوان کرد: همه تلاش و همت خود را در استان و وزارت متبوع بکار گرفته‌ایم پروژه تالار مرکزی سنندج در سال جاری به اتمام برسد تا از فضای مناسب این تالار نهایت استفاده برای تولید آثار هنری شود.

وی ضمن پاسخ به بعضی از مطالبات و درخواست‌های هنرمندان در این نشست اذعان داشت: اگرچه در این فرصت اندک امکان طرح کلیه مسائل و حل و فصل آنها وجود ندارد اما به استحضار هنرمندان می‌رساند که درب اتاق بنده به روی همه هنرمندان و انجمن‌ها و تشکل‌های فرهنگی و هنری در همه ساعت اداری و غیره اداری برای طرح مسائل و مشکلات باز است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در پایان خاطرنشان کرد: ما از نقد سازنده و منصفانه اهالی فرهنگ و هنر استقبال می‌کنیم و سعی خواهیم کرد امسال در برگزاری جشنواره‌های هنری، کمبودها و کاستی‌های دوره‌های قبل با همت و تلاش شما هنرمندان رفع شود.

پنج جشنواره ملی و بین‌المللی در کردستان برگزار شد

معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان نیز ضمن ارائه گزارش مبسوطی از فعالیت‌ها و جشنواره‌های عرصه هنری در سال گذشته، بیان کرد: ۵ جشنواره بزرگ ملی و بین المللی در عرصه هنرهای نمایشی برگزار و ۱۲۹ رویداد در عرصه هنر موسیقی که نشان از سالی پرنشاط می‌داد برگزار شد.

رشید محمودی عنوان کرد: با ۷۶ نفر هنرمند عرصه‌های مختلف در منازل آنها دیدار شد و در مجموع ۱۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در سال گذشته برای عرصه هنری استان از محل اعتبارات استانی و ملی هزینه شده است.

کد خبر 6069115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha