۱۶ فروردین ۱۴۰۳، ۱۲:۵۲

مسوول دفتر برنج جهاد کشاورزی مازندران اعلام کرد؛

تولید برنج تلفیقی در ۳۰۰۰ هکتار از شالیزارهای مازندران

تولید برنج تلفیقی در ۳۰۰۰ هکتار از شالیزارهای مازندران

محمودآباد - مسوول دفتر برنج جهاد کشاورزی مازندران گفت: محصول برنج تلفیقی در سه هزار هکتار از شالیزارهای استان تولید می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی محمد رمضانی پیش ازظهر پنجشنبه در همایش مدیریت تلفیقی تولید محصول برنج (ICM) با بیان اینکه محصول برنج تلفیقی در مزارع استان تولید می‌شود، افزود: هدف از این روش در تولید محصول برنج، بهینه‌سازی عملکرد محصول در عین به حداقل رساندن اثرات منفی بر محیط زیست و سلامت انسان است و نگاهی جامع به مدیریت محصول دارد.

وی ادامه داد: حاصلخیزی خاک، مدیریت آفات و بیماری‌ها، مدیریت آب، تناوب زراعی، کنترل علف‌های هرز و استفاده از نهاده‌های کشاورزی مناسب از جمله موارد مورد توجه در ICM است و استقرار این سیستم با توجه به کنترل و پایش مؤثر همه فرآیندهای تولید انجام می‌شود.

وی گفت: در راستای اجرای برنامه‌های راهبردی امنیت غذایی و ارتقا کمی و کیفی بهره‌وری تولید محصول استراتژیک برنج و تولید غذای سالم و پایداری حفظ تنوع زیستی در زیست‌بوم شالیزارهای مازندران، امسال در ۳۰۰۰ هکتار شالیزار مازندران، تولید برنج به روش ICM انجام می‌شود.

مازندران ۲۱۳ هزار هکتار شالیزار دارد و سالانه ۴۰ درصد نیاز برنج کشور را تولید می‌کند.

کد خبر 6069117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • US ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۶
      1 3
      انشاالله .کشاورزان مازندران .برنج با کیفیت .کشت کنن ..دوسه سال گذشته ..انواع برنج کشت کردن .که اصلا .خریداران رضایت نداشتن ..