۱۸ فروردین ۱۴۰۳، ۱۷:۴۱

نماینده ولی فقیه در استان زنجان:

اولویت هزینه کرد زکات فطره معیشت نیازمندان است

 اولویت هزینه کرد زکات فطره معیشت نیازمندان است

زنجان-نماینده ولی فقیه در استان زنجان با تاکید بر اهمیت پرداخت زکات، گفت: اولویت هزینه کرد زکات فطره معیشت فقرا و نیازمندان است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام علی خاتمی روز شنبه در جلسه شورای زکات استان زنجان با بیان اینکه افزایش زکات پرداختی و پیشرفت کارها از همکاری خوب میان بهزیستی، کمیته امداد و انسجام امور حکایت می‌کند، اظهار داشت: امیدواریم امسال نیز جمع آوری و توزیع زکات فطره با همان انسجام همیشگی انجام شود.

وی تاکید کرد: کمیته امداد از مصارف فقرا یک ریال هم مجوز هزینه کرد در بخش کارکنان و سایر امور جاری این نهاد را ندارد و از ابتدای فعالیت کمیته امداد موضوع بر این روال بوده است.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: فتوای اکثر علما این است که باید اولویت فطریه معیشت نیازمندان باشد و باید بر همین اساس عمل شود.

خاتمی به اهمیت تبلیغات به ویژه زکات از طریق رسانه‌ها اشاره کرد و گفت: اگر با تبلیغات درست عملکرد خود را به گوش مردم برسانیم و اعتماد آنها را جلب کنیم مشارکت اجتماعی را در برنامه‌های مختلف مشاهده می‌کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان به اجرای طرح اکرام ایتام و محسنین نیز اشاره کرد و افزود: انتظار داریم در این باره نیز اطلاع رسانی بیشتری صورت گیرد چراکه احتمالاً افرادی از این کار مطلع نیستند و چه بسا که در صورت اطلاع اغلب مردم، مشارکت بیشتر خواهد شد.

۹۴ درصد از زکات استان زنجان در امور محرومین هزینه شد

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان نیز در این جلسه با بیان اینکه سال قبل ۵۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال جمع آوری و ساماندهی زکات را در استان داشتیم، افزود: از کل مبلغ زکات جمع آوری شده در استان ۹۴ درصد در امور مربوط به محرومین و نیازمندان و ۶ درصد نیز در امور عام المنفعه هزینه شد.

روح الله صالحی با بیان اینکه تحقق این میزان زکات در نتیجه تلاش مودیان در سطح شهرستان‌ها، استان و همچنین روحانیون و مبلغین زکات بود، اضافه کرد: تعداد مبلغین زکات همکار با کمیته امداد ۱۳۳ نفر و تعداد عاملین زکات هم ۲ هزار و ۹۰۰ نفر است.

صالحی تصریح کرد: در مجموع تعداد ۷۴۲ روستا با ضریب ۸۰ درصدی در بحث جمع آوری زکات فعالیت دارند که منجر به افزایش زکات پرداختی هم شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با بیان اینکه ۳۹ مورد جهیزیه نیز از محل زکات اهدا شده است، گفت: در حوزه درمان ۵۸ مورد، کمک به تحصیل ۸۲۶ فقره و احداث مسکن نیز ۹۸ مورد کمک شد.

وی تصریح کرد: سال گذشته ۴۴ شورای زکات در سطح شهرستان‌ها و بخش‌ها برگزار و ۲۴۵ مصوبه نیز عملیاتی شد.

کد خبر 6071579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha