۱۹ فروردین ۱۴۰۳، ۱۱:۵۸

گفت وگو با فعالان قرآنی در مازندران:

خانه ای آرام با آیه ها/ آموزش قرآن با مسابقه و بازی به کودکان

خانه ای آرام با آیه ها/ آموزش قرآن با مسابقه و بازی به کودکان

آمل- پنج سال از زمانی که یک خانه قرآن به یاد سردار دل‌ها شهید سردار سلیمانی در یکی از مناطق شهر آمل تأسیس شد، می‌گذرد و حالا اینجا، خانه‌ای پر از آرامش برای تمام اهالی شده است.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: پنج سال از زمانی که یک خانه قرآنی به یاد سردار دل‌ها در یکی از مناطق شهر آمل تأسیس شد، می‌گذرد، حالا اما اینجا، خانه‌ای پر از آرامش برای تمام اهالی منطقه شده که از مجالس و محافل قرآنی خانگی تا جلسات کاریابی و رفع مشکلاتشان را در آن برپا و رفع و رجوع می‌کنند و قرآن به‌صورت عملی در زندگی‌شان جاری شده است.

«مستانه محمدی»، مسؤول این خانه قرآنی، قرآن را گره‌گشای هر کاری می‌داند و می‌گوید: این امر را شخصاً با گوشت و استخوانم در این سال‌ها لمس کرده و دیده‌ام و مطمئنم که هر کسی با قرآن باشد، آینده درخشانی خواهد داشت چرا که اگر فردی با قرآن باشد، خدا هم با اوست.

وی در رابطه با تأسیس این خانه قرآنی می‌گوید: به کمک گروه جهادی‌ای که داشته‌ام، این خانه قرآن را برای انجام کارهای فرهنگی منطقه، محرومیت‌زدایی و رسیدگی به مشکلات و آسیب‌های این منطقه دایر کردم و تأسیس آن مصادف با شهادت سردار سلیمانی شد و خانه قرآن ما نیز به نام ایشان مزین شد.

محمدی با اشاره به سخن رهبری مبنی بر اینکه پیش دبستانی را دریابید که مدرسه دیر است، بر اهمیت رفع مشکلات و آموزش کودکان از پایه تأکید می‌کند و می‌افزاید: صبح‌ها به بچه‌های پیش دبستانی آموزش می‌دهیم و بعدازظهرها هم برای تمام رده‌های سنی است؛ در اینجا آموزش قرآنی برای کودکان نه فقط خواندن قرآن بلکه آموزش آموزه‌های قرآنی به‌صورت عملی و در قالب بازی، مسابقه و نقاشی است؛ چراکه این امر اثربخشی بیشتری دارد.

آموزش قرآنی برای کودکان نه فقط خواندن قرآن بلکه آموزش آموزه‌های قرآنی به‌صورت عملی و در قالب بازی، مسابقه و نقاشی است

در کنار بخش کودکان، به آموزش سبک زندگی به والدین، مشاوره و رفع مشکلات در حوزه خانواده و در حد امکان در حیطه محرومیت‌زدایی نیز توجه می‌شود.

مسؤول این خانه قرآنی ادامه می‌دهد: افراد اینجا را پناهی برای خود می‌بینند و حتی مشکلات خانوادگی خود را در اینجا مطرح می‌کنند و ما نیز در رفع آنها چاره‌جویی می‌کنیم، وکیل و مشاور می‌آوریم، در مهارت‌آموزی برای کار با کمک فنی‌وحرفه‌ای تلاش می‌کنیم، ماهانه سبد کالا توزیع می‌کنیم و همه اینها در کالبد خانه قرآن است و برکت از این خانه قرآن شروع شده که در نهایت این اقدامات موجب علاقمندی بیشتر به قرآن و محفل‌ها شده است.

وی در رابطه با اثر وجودی این خانه قرآن در منطقه می‌گوید: اینجا منطقه آسیبی بوده که بسیاری از افراد آن، دین گریز بوده‌اند و اکنون حضور این خانه قرآن چنان برای مردم منطقه لذت‌بخش شده است که خود آنها مشارکت بالایی در اقدامات خانه دارند و علاقمندی به قرآن افزایش یافته است؛ یکشنبه طبق برنامه‌ای درب خانه برای عموم باز است تا هر کسی که دوست دارد بیاید؛ قرآن تلاوت می‌کنند، مشکلاتشان را به بحث می‌گذارند، خواسته‌هایشان را بیان می‌کنند، خیرین برای رفع مشکلات مردم حضور می‌یابند، و همه اینها به برکت قرآن است.

این مسؤول قرآنی حرف‌هایش را اینگونه ادامه می‌دهد: اکنون علاقمندی به خانه قرآن شهید سردار سلیمانی به حدی شده است که اگر کسی بخواهد مراسمی برپا کند، اینجا را خانه خود می‌داند و درخواست می‌دهد که مراسم و محفل قرآنی‌اش در اینجا برگزار شود.

محمدی در رابطه با برکت قرآن در زندگی‌اش می‌گوید: برکت قرآن موجب شده تا من با افرادی آشنا شوم که موجب سعادت من بوده است، همکارانی که هر لحظه از آنها درس گرفته‌ام؛ همچون همکارانم در کارگروه سفره کریمانه که در زمان شیوع بیماری کرونا در شهرستان آمل تشکیل شد و همه مدیران خانه‌های قرآنی شهرستان در آن عضو هستند و یکی از بزرگ‌ترین و با برکت‌ترین اتفاقات زندگی‌ام حضور و مشارکت در این کارگروه بوده است.

کد خبر 6071908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha