۱۹ فروردین ۱۴۰۳، ۱۵:۵۵

استاندار کردستان:

زمینه ورود سرمایه‌گذاران حلبچه را در کردستان فراهم می‌کنیم

زمینه ورود سرمایه‌گذاران حلبچه را در کردستان فراهم می‌کنیم

سنندج_استاندار کردستان گفت: زمینه ورود سرمایه‌گذاران حلبچه و اقلیم کردستان عراق را در استان کردستان فراهم می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل زارعی‌کوشا ظهر یکشنبه در دیدار با رئیس اتاق بازرگانی حلبچه در محل استانداری کردستان اظهار کرد: برادری و همدلی و ارتباطات تاریخی بین مردم کردستان و مردم حلبچه برقرار است و می‌توان گفت، نزدیکی کردستان ایران و اقلیم کردستان عراق فراتر از اشتراک است.

وی با بیان اینکه کردستانی‌ها در زمان شیمیایی شدن حلبچه توسط صدام با آغوش باز پذیرای مردم حلبچه شدند، افزود: این مهم برادری و همدلی مردم کردستان با حلبچه را می‌رساند.

استاندار کردستان یادآور شد: آماده استقبال از سرمایه‌گذاران اقلیم کردستان و حلبچه هستیم و زمینه ورود سرمایه‌گذاران حلبچه و اقلیم کردستان عراق را در استان کردستان فراهم می‌کنیم.

زارعی‌کوشا اضافه کرد: به اندازه کافی تفاهم‌نامه و پروتکل امضا شده اما امروز به دنبال آن هستیم که کار عملیاتی انجام دهیم و به همین منظور کمیته مشترکی بین استان کردستان و استان سلیمانیه تشکیل شده است.

وی یادآور شد: تا جاییکه اختیار داشته باشیم و مشکل زیست‌محیطی وجود نداشته باشد قطعاً همکاری خواهیم کرد چراکه توسعه همه جانبه در بخش‌های مختلف سیاست اصلی دولت در کردستان است.

معاون امور اقتصادی استاندار کردستان نیز در این دیدار از تشکیل کمیته مشترک بین استان کردستان و اقلیم کردستان عراق برای پرداختن به مسائل و اولویت‌های مهم اقتصادی و سرمایه‌گذاری خبر داد و گفت: افزایش تعاملات با کشورهای همسایه و خاصتا استان‌های همجوار مرزی از سیاست‌های اصلی دولت در کردستان است.

علی نوری اذعان کرد: امروز در بحث‌های کشت‌های فراسرزمینی در حوزه ایجاد صنایع تبدیلی و فراوری و محصولات کشاورزی مانند انار و صدور دانش فنی شرکت‌های فنی مهندسی کردستان و سایر نقاط کشور به اقلیم کردستان عراق و استان حلبچه تصمیم‌گیری شد.

عضو اتاق بازرگانی حلبچه اقلیم کردستان عراق نیز اذعان کرد: باوجود اینکه حلبچه با ایران دارای مرز مشترک است ولی بیشتر کالاها و بازار آن در اختیار تجار ترکیه‌ای است.

احمد محمود افزود: اقلیم کردستان عراق دارای بازار مطلوبی است و سرمایه‌گذاری باید دو طرفه باشد و آمادگی ایجاد کارخانه روغن کشی و مجتمع تجاری در کردستان ایران را داریم و برای این مورد انتظار حمایت داریم.

کد خبر 6072530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha