۲۰ فروردین ۱۴۰۳، ۱۲:۲۰

مدیرکل آموزش و پرورش فارس خبر داد؛

مشارکت ۱۵۰ هزار دانش‌آموز مدارس غیردولتی فارس در طرح ملی مسطورا

 مشارکت ۱۵۰ هزار دانش‌آموز مدارس غیردولتی فارس در طرح ملی مسطورا

شیراز - مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: رمضان امسال با شرکت بیش از ۱۵۰ هزار دانش آموز مدارس غیردولتی در قالب طرح ملی زندگی با آیه‌ها یا مسطورا و قرائت قرآن، رنگ و بویی خاص‌تر از همیشه گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، فرشید قاسمی صبح دوشنبه در محفل بزرگ قرآنی «زندگی با آیه‌ها» تحت عنوان «مسطورا» که در مجتمع آموزشی فرهنگی غیردولتی دانشگاه شیراز برگزار شد با بیان اینکه سردرگمی و بی‌هویتی یکی از رهاوردهای منفی عصر اطلاعات و دنیای مدرن امروز است گفت: قرآن کریم به عنوان یک برنامه علمی و عملی و معرفتی جامع به زندگی معنا و هدف می‌دهد و علمای تعلیم و تربیت نیز معتقدند وجود رابطه فطری بین خالق و مخلوق می‌تواند درمان سردرگمی و گمراهی‌ها باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس افزود: بشر ذاتاً در پی تعالی و کمال و معنا است و قرآن به عنوان یک نظام معرفتی که به زندگی برنامه و هدف می‌دهد می‌تواند به شکل‌گیری بهتر این رابطه کمک کند و اگر درک عمیقی از چرایی قرآن داشته باشیم بسیاری از سوالات ما پاسخ داده خواهد شد.

قاسمی در ادامه گفت: ساری و جاری شدن قرآن در زندگی ما سبب برکات معنوی بسیاری نیز خواهد شد و طرح قرآنی مسطورا یا زندگی با آیه‌ها با مأنوس کردن دانش آموزان مدارس غیردولتی با قرآن و تلاوت روزانه قرآن راه‌های علمی به کارگیری آموزه‌های قرآنی در زندگی را ارائه می‌دهد.

وی در پایان ضمن اشاره به استقبال خوب دانش‌آموزان استان فارس از این طرح گفت: بیش از ۱۵۰ هزار دانش‌آموز در ۱۳۰۰ مدرسه غیر دولتی، غیرانتفاعی و هیأت امنایی استان فارس در قالب طرح زندگی با آیه‌ها به قرائت قرآن می‌پردازند و از برکات آن بهره‌مند می‌شوند.

کد خبر 6073037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha