۲۰ فروردین ۱۴۰۳، ۱۶:۰۷

افتتاح بیش از ۱۲۰۰ کیلومتر راه و راه‌آهن در سال ۱۴۰۲

افتتاح بیش از ۱۲۰۰ کیلومتر راه و راه‌آهن در سال ۱۴۰۲

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل از افتتاح ۲۴۲ کیلومتر مسیر آزادراهی، ۲۳۲ کیلومتر راه آهن و بیش از ۸۰۰ کیلومتر راه و بزرگراه در سال ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، خیراله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل، گفت :۳۲ میلیون متر مکعب عملیات خاکی معادل احداث یک سد خاکی در کنار حفاری ۱۸.۳ کیلومتر تونل که لاینینگ ۱۷.۴ کیلومتر آن هم تکمیل شده‌است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه با اشاره به افتتاح ۲۴۲ کیلومتر مسیر آزادراهی در سال گذشته با رشد ۳ برابری نسبت به میانگین سالانه اظهار داشت: افتتاح ۲۳۲ کیلومتر راه آهن و بیش از ۸۰۰ کیلومتر راه و بزرگراه در کشور علاوه بر ثبت رکورد جدیدی در افتتاح سالانه پروژه‌ها نشان از عزم راسخ دولت در تکمیل شریان‌های حمل و نقلی کشور دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به توان و تخصصی مهندسین داخل کشور ادامه‌داد: خوشبختانه در حال حاضر مانعی در طراحی، نظارت و اجرای پروژه‌های راهسازی از نظر وجود ندارد و در صورت تأمین اعتبار مورد نیاز، قابلیت اجرای سالانه حداقل حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه وجود دارد.

خادمی توان مهندسی کشور را چندین برابر بیشتر از منابع موجود دانست و گفت: با توجه به قابلیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در بدنه مهندسی کشور، می‌توانیم بر روی صدور خدمات فنی خصوصاً به کشورهای همسایه تمرکز کنیم.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه پیگیری مصوبات مجلس در بخش زیرساخت‌های حمل و نقل و استفاده از روش‌های قانونی برای تأمین منابع مورد نیاز پروژه‌های راهسازی را یکی از الزامات پیشرفت در اقدامات ذکر کرد.

کد خبر 6073557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha