۲۰ فروردین ۱۴۰۳، ۲۱:۱۸

رییس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس:

ایجاد منابع پایدار برای جمعیت هلال احمر منع قانون ندارد

ایجاد منابع پایدار برای جمعیت هلال احمر منع قانون ندارد

یزد- رییس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس گفت: ایجاد منابع پایدار برای جمعیت هلال احمر، برابر اساسنامه منع قانونی ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدصالح جوکار در دیدار با مدیرعامل و معاونان جمعیت هلال احمر استان یزد با اشاره به اقدامات ارزشمند جمعیت هلال احمر استان یزد در طول سال و مناسبت های مختلف، به ویژه ایام نوروز، اظهار کرد: در ایام تعطیلات نوروز، غالباً افراد به مسافرت و تفریح می‌پردازند؛ اما جمعیت هلال احمر و اعضای آن، در صحنه خدمت به مردم بودند و تلاش خود را برای ارائه خدمات هر چه بهتر به مردم، به کار بستند.

رییس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس گفت: لباس و پرچم هلال احمر در جاده‌ها، برای مردم آرامش‌بخش و اطمینان‌بخش است؛ زیرا آسوده خاطر هستند که افرادی برای حفظ جان آنها در تلاش هستند.

وی با بیان اینکه ایجاد منابع پایدار برای جمعیت هلال احمر، برابر اساس نامه منع قانونی ندارد، افزود: برای این منظور، باید بررسی‌هایی صورت پذیرد تا به روش‌های سهل‌الوصول‌تری به آن دست یابد و دولت نیز باید حامی آن باشد.

جوکار با تأکید بر اینکه راه اندازی خانه‌های هلال یکی از ابتکارات بسیار خوب جمعیت هلال احمر بود، بیان کرد: خانه‌های هلال در سطح روستاها و مناطقی که ایجاد شده باید سرزنده و پویا باشد و در بحث‌های آموزشی و کمک‌های خیرخواهانه برنامه ریزی داشته باشد.

خانه‌های هلال در محلات یزد راه‌اندازی می‌شود

مدیرعامل هلال احمر استان یزد نیز در این دیدار به بیان گزارشی از فعالیت های نوروز ۱۴۰۳ و برنامه های آینده این مجموعه پرداخت.

محمد عشقی، راه اندازی خانه هلال در محلات، افزایش اعضای جمعیت هلال احمر در استان یزد، ایجاد منابع پایدار، ساخت مجتمع مرکز توانبخشی در یزد و … را از مهمترین برنامه‌های هلال احمر در استان یزد برشمرد.

وی با اشاره به اهمیت پیشگیری از آسیب ها و خسارات در حوادث تصریح کرد: با راه اندازی خانه های هلال در روستاها و آموزش چهره به چهره به مردم تاب آوری جامعه در مقابله با حوادث زیاد خواهد شد.

عشقی با اشاره به افزایش اعتماد عمومی جامعه و مردم به جمعیت هلال احمر افزود: همیشه در همه حوادث در کنار مردم هستیم.

کد خبر 6073761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha