۲۱ فروردین ۱۴۰۳، ۲۰:۳۰

همزمان با عید فطر؛

مصلای ارومیه از ساعت ۶:۳۰ روز عید فطر باز خواهد بود

مصلای ارومیه از ساعت ۶:۳۰ روز عید فطر باز خواهد بود

ارومیه-رییس دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: درب‌های مصلای امام خمینی (ره) ارومیه از ساعت ۶:۳۰ صبح عید سعید فطر به روی نمازگزاران و روزه داران باز است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام کریم حسینخانی در این زمینه افزود: نماز عید فطر ساعت ۷.۵ صبح به امامت حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی امام جمعه ارومیه و نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی اقامه خواهد شد.

وی اضافه کرد: طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب، زکات فطریه امسال برای هر نفر ۶۵ هزار تومان در نظر گرفته شده و هر نفر برای خودش و کسانی که نان‌خور او هستند، اگر مصرف آنها گندم است سه کیلو گندم و یا ۶۵ هزار تومان زکات فطریه پرداخت کند.

وی اظهارکرد: زکات فطریه بر هر مسلمانی واجب است و زمان آن از شب عید واجب می‌شود و افرادی که برای نماز عید فطر می‌روند باید قبل از نماز عید فطر، فطریه خود را پرداخت کنند و افرادی که به نماز نمی‌روند تا ظهر فرصت دارند فطریه خود را پرداخت کنند.

رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی ادامه داد: اولویت اول پرداخت زکات فطریه، افراد نیازمندی است که آشنا بوده و یا در محله و اطراف هستند.

حجت الاسلام حسین خانی گفت: شهروندان می‌توانند فطریه های خود را به صندوق‌های شورای زکات مستقر در مصلای امام خمینی (ره) و یا شماره کارت‌های اعلام شده واریز کنند.

بر اساس اعلام دفتر مقام معظم رهبری میزان فطریه قیمت گندم برای هر نفر ۶۵ هزار تومان و قیمت برنج برای هر نفر ۱۸۰ هزار تومان است.

کد خبر 6074649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha