۲۱ فروردین ۱۴۰۳، ۲۳:۰۰

امام جمعه گناوه:

مردم رکن اصلی در نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند

مردم رکن اصلی در نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند

گناوه- امام جمعه گناوه گفت: مردم، رکن اصلی در نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند و در هر عرصه‌ای که حضور مردم بیشتربوده در کارها گره گشایی شده و این حضور پررنگ نقش بسیار سازنده و مؤثر داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی سه شنبه شب در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان گناوه با تبریک عید سعید فطر با اشاره به فرمایش امیرالمومنین علی (ع) که فرمودند: «روزی که انسان در آن گناه و سرپیچی از فرمان خدا نکند آن روز عید خواهد بود» اظهار داشت: عید فطر از اعیاد بزرگ اسلامی و به معنای بازگشت انسان به فطرت خویش است.

امام جمعه گناوه با اشاره به انتخاب شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» از سوی مقام معظم رهبری به عنوان شعار امسال اظهار داشت: حدود ۱۷ سال متوالی است که رهبر معظم انقلاب شعار سال را بر پایه مسائل اقتصادی تعیین می‌فرمایند که نشان دهنده اهمیت این موضوع مهم است.

وی گفت: معیشت و مسائل اقتصادی زندگی مردم همواره از دغدغه‌های اصلی و مورد تاکید مقام معظم رهبری است و در هر دیدار حتی دیدار رمضانی بحث معیشت و اقتصاد را مطرح فرمودند.

مردم رکن اصلی در نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند

وی با بیان اینکه در شعار امسال بر مشارکت مردم در اقتصاد تاکید شده است، گفت: مردم، رکن اصلی در نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند و در هر عرصه‌ای که حضور مردم بیشتر بوده در کارها گره گشایی شده و این حضور پررنگ نقش بسیار سازنده و مؤثر داشته است.

امام جمعه گناوه با بیان اینکه در اقتصاد کشور به جای آنکه نقش دولت بیشتر نظارتی باشد به تصدی گری تبدیل شده است، گفت: باید اقتصاد از تصدی گری دولت خارج و به مردم واگذار و نقش دولت، نظارت بر اقتصاد باشد.

وی با تقدیر از حضور گسترده و بی نظیر ملت ایران و آزادی خواهان جهان به ویژه مردم شهرستان گناوه در راهپیمایی روز جهانی قدس اظهار داشت: به اقرار کارشناسان امسال حضور مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس، حضوری پررنگ، معنادار، پرشور و باصلابت بود و در شهرستان گناوه نیز این حضور مردم علیرغم گرمای هوا و روزه دار بودن مردم باشکوه و گسترده بود که این حضور مردمی در صحنه، قابل تقدیر است.

لزوم برنامه ریزی ستاد خدمات سفر برای سال‌های آینده

امام جمعه گناوه با تقدیر از تلاش‌های ستاد تسهیلات سفر نوروزی شهرستان و همه دست اندر کاران ایام نوروز اظهار داشت: امسال نیز حضور مسافران در گناوه بسیار گسترده و بر اساس آمار اعلام شده از نظر ورود مسافر گناوه در رتبه نخست استان قرار گرفت.

مردم رکن اصلی در نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند

وی ادامه داد: حضور چندین برابر جمیعت مسافر و گردشگر در این شهرستان می‌طلبد که ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های شهرستان هر چه بیشتر تقویت شود اگر چه بضاعت این شهرستان محدود و مشخص است.

حجت الاسلام رکنی حسینی بیان کرد: آسیب‌هایی نیز در این ایام وجود دارد که می‌توان با برنامه ریزی مناسب‌تر و رفع نواقص در سال‌های آتی با کم‌ترین آسیب اجتماعی و فرهنگی و دینی پذیرای مهمانان و هموطنان بود.

امام جمعه گناوه یادآور شد: به منظور پذیرایی هر چه بهتر از مهمانان نوروز در ایام تعطیلات و رفع نواقص و آسیب‌ها، ستاد تسهیلات سفر و مسئولان شهرستان از هم اکنون باید برای سال آینده برنامه ریزی و برای رفع مشکلات بویژه در موضوعات فرهنگی برنامه ریزی کنند.

مردم رکن اصلی در نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند

معلمان، مشعل داران هدایت جامعه

حجت الاسلام رکنی حسینی با اشاره به در پیش بودن هفته گرامیداشت مقام معلم و سالگرد شهادت استاد شهید مطهری اظهار داشت: معلمان مشعل داران هدایت و رکن اصلی جامعه هستند و باید تلاش کرد تا شأن و منزلت و مقام آنها در جامعه هر چه بیشتر حفظ شود.

امام جمعه گناوه با بیان اینکه معلم کلید اصلی سعادت و شقاوت جامعه است گفت: تربیت دینی فرزندان و دانش آموزان امروز دغدغه خانواده‌ها و معلمان و مربیان است و معلمان در تربیت دینی دانش آموزان و آینده سازان نقش مهمی دارند.

وی با اشاره به برگزاری جشن دانش آموزان روزه اولی و تجلیل از برگزیدگان قرآنی در شهرستان گفت: این مجالس و محافل می‌تواند، دانش آموزان را با فرهنگ دینی، قرآنی و اسلامی آشنا کند و تبدیل به خاطره خوب در ذهن این آینده سازان شود.

کد خبر 6074686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha