۲۲ فروردین ۱۴۰۳، ۱۱:۲۸

امام جمعه ساوه:

هنر اسلامی باید با معارف بلند الهی آمیخته باشد

هنر اسلامی باید با معارف بلند الهی آمیخته باشد

اراک- امام جمعه ساوه گفت: هنر اسلامی باید با معارف بلند الهی آمیخته باشد و مسائل سیاسی را نیز در قالب هنر بیان کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام جعفر رحیمی صبح چهارشنبه در خطبه‌های نماز عید فطر با اشاره به پیام امام خمینی (ره) در سالروز افتتاح حساب ۱۰۰ در خصوص تأمین مسکن محرومین اظهار کرد: اکنون به مرحله‌ای از دوران انقلاب اسلامی خود رسیده‌ایم که باید از ثمرات انقلابمان مردم محروم و ستمدیده ایران بهره مند شوند و شکوه نظام عدل اسلامی را لمس کرده و ریشه فقر و استضعاف را رفع کنیم.

امام جمعه ساوه افزود: مردم شریف ایران در جریان‏‎ ‎‏مبارزه با استعمار و استثمار پیروزی بزرگی به دست آوردند و با اتکال به خدای ‎‏متعال و وحدت کلمه و مشارکت همه قشرها بر طاغوت زمان غلبه و پشت ابرقدرت‌ها ‏‎ را به لرزه درآوردند.

هنر اسلامی باید با معارف بلند الهی آمیخته باشد

وی گفت: حداقل ‏‏حقوق‏‏ هر فرد است که مسکن داشته باشد، می‌طلبد مشکل تأمین زمین حل شود و همه بندگان محروم خدا از این موهبت الهی استفاده‏‎ ‎‏کنند.‏

حجت الاسلام رحیمی با اشاره به مناسبت سالروز شهادت متفکر بسیجی، شهید آوینی (روز هنر انقلاب اسلامی) گفت: هنر دینی آن است که بتواند معارفی را که دین مبین اسلام بیان کرده، به زبان هنر نشر دهد.

وی تاکید کرد: هنر اسلامی باید با معارف بلند الهی آمیخته باشد و مسائل سیاسی را نیز در قالب هنر بیان کند در خدمت اسلام به کار گیرد.

‏‏

کد خبر 6074897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha