۲۲ فروردین ۱۴۰۳، ۱۰:۰۰

امام جمعه اهواز:

شاهد رونق مساجد در ماه رمضان بودیم

شاهد رونق مساجد در ماه رمضان بودیم

اهواز - نماینده ولی فقیه در استان خوزستان گفت: در ماه رمضان شاهد رونق فعالیت مساجد با اجرای نماز و مناجات بودیم و باید این مسئله استمرار داشته باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عبدالنبی موسوی فرد در خطبه‌های بعد از اقامه نماز عید سعید فطر که با حضور اقشار مختلف مردم در مصلای مهدیه امام خمینی اهواز برگزار شد، با تبریک فرارسیدن عید سعید فطر، عید بزرگ مسلمانان و شیعیان جهان گفت: ثمره یک ماه عبادات و بندگی خداوند، تقوا، خوش اخلاقی، خوش برخوردی و گشاده رویی است.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان در خصوص شعار سال ۱۴۰۳ عنوان کرد: امسال مقام معظم رهبری همانند ۱۵ سال قبل شعار سال را جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری کردند، زیرا دغدغه معیشت و سفره مردم را دارند، بنابراین باید این شعار محقق شود، باید مردم در کنار مسئولان و مسئولان در کنار مردم باشند، به این صورت که از ناحیه مسئولان برنامه ریزی شود و مردم نیز در اجرای برنامه‌ها مشارکت کنند.

امام جمعه اهواز به موضوع حجاب اشاره کرد و گفت: رعایت حجاب اسلامی تکلیف ما است و باید تلاش کنیم این واجب الهی با ترویج مسائل دینی و حقایق و فلسفه حجاب در جامعه محقق شود.

وی گفت: حجاب حق شخصی نیست و هیچکس نمی‌تواند در اجرای آن دخالت کند، در برخی مسائل همسر می‌تواند مانع زن شود و زن نیز مکلف است از دستورهای همسر خود اطاعت کند، اما در برخی مسائل مثل به جا آوردن حج واجب که حتی در صورت نارضایتی مرد، زن باید آن را به جا آورد، مرد نیز نمی‌تواند در حجاب اسلامی همسر دخالت کند، زیرا واجب الهی است و در این زمینه مرد نمی‌تواند دخالتی داشته باشد.

حجت الاسلام موسوی فرد در خصوص رونق فعالیت مساجد اظهار کرد: در ماه رمضان شاهد رونق فعالیت مساجد با اجرای نماز و مناجات بودیم و باید این مسئله استمرار داشته باشد، زیرا حضور در مساجد در رفع بسیاری از مشکلات اجتماعی و فرهنگی نقش مهمی ایفا می‌کند.

وی افزود: یک ماه عبادت و بندگی تمام شد، اما باید در طول سال این بندگی و تقوا و پرهیزکاری را کنیم.

کد خبر 6074909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha