۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۷:۳۴

پیشکسوت و متخصص پوست و مو:

افزایشی در بیماری‌های پوستی به سبب آب همدان نداریم

افزایشی در بیماری‌های پوستی به سبب آب همدان نداریم

همدان-پیشکسوت و متخصص پوست و مو با بیان اینکه افزایشی در بیماری‌های پوستی به سبب آب همدان نداریم، گفت: مردم به شایعه‌سازی فضای مجازی توجه نکنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر محمود فرشچیان با اشاره به اینکه بیماری پوستی در استان همدان افزایشی نداشته است، افزود: بیماری‌های پوستی در مناطق کوهستانی، سرد و خشک و مناطق دور از دریا مانند همدان بیشتر از سایر نقاط است و مردم بیشتر به بیماری‌های پوستی همچون اگزما و لکه‌های پوستی مبتلا می‌شوند.

وی با بیان اینکه بیش از ده درصد مردم دنیا به بیماری خشکی پوست و اگزما مبتلا هستند، گفت: آب باعث افزایش رطوبت پوست می‌شود و بیماری اگزما را کاهش می‌دهد.

فرشچیان بیان کرد: ریزش صد تار مو در روز طبیعی است و صد تار مو جایگزین آن می‌شود، مگر در بیماری‌های هورمونی و ارثی که جایگزین نمی‌شود و این موضوع هم ارتباطی با آب ندارد.

وی با اشاره به اینکه ریزش مو غیرطبیعی در استان همدان وجود ندارد، گفت: استفاده از آب در بیماری ریزش مو به دلیل تأثیری که بر کاهش چربی مو و افزایش رشد مو دارد توصیه می‌شود.

فرشچیان با بیان اینکه نور مستقیم و نحوه تابش آفتاب باعث ایجاد لکه‌های پوستی در خانم‌ها و آقایان می‌شود، افزود: شایعاتی که از زبان اینجانب در فضای مجازی مبنی بر افزایش بیماری‌های پوستی به علت آب آلوده منتشر شده صحیح نیست و این ادعا از لحاظ علمی صحت ندارد.

وی اظهار کرد: مردم به حواشی فضای مجازی توجه نکنند و مطالب مربوط به سلامت را صرفاً از پزشکان متخصص مطالبه کنند.

فرشچیان ادامه داد: در صورت وجود هرگونه خطر بهداشتی و درمانی از طریق کادر درمان به اطلاع مردم خواهد رسید.

کد خبر 6082857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha