۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۸:۵۳

مدیر حوزه علمیه خواهران بوشهر:

دشمنی با حوزه‌های علمیه نشانه کارآمدی این نهاد مردمی است

دشمنی با حوزه‌های علمیه نشانه کارآمدی این نهاد مردمی است

بوشهر- مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر گفت: دشمنی با حوزه‌های علمیه یک مساله قدیمی است که بعد از انقلاب هم بیشتر شده و این نشان از کارآمد بودن و تأثیر حوزه‌های علمیه در جامعه است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام علی اکبر اسماعیلی با اشاره با فرا رسیدن اول اردیبهشت ماه روز آغاز ثبت نام حوزه‌های علمیه خواهران، اظهار داشت: دشمنی با حوزه‌های علمیه یک مسئله قدیمی است و بعد از انقلاب هم بیشتر شده است و این نشان از کارآمد بودن و تأثیر حوزه‌های علمیه در جامعه است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر به نقش بی بدیل حوزه‌ها در جامعه اشاره و خاطرنشان کرد: جامع‌ترین اثر حوزه در کلام مقام معظم رهبری آمده است که نقش حوزه را منحصر به فرد می‌داند و آن، فهم و دریافت سبک زندگی اسلامی از متون دینی و تبلیغ آن در جامعه است.

عالمان دینی مرزداران سبک زندگی اسلامی هستند

وی با توجه به روایات لزوم تفقه و فضیلت علوم و معارف اسلامی، تاکید کرد: مردم به خاطر مشغله‌های گوناگون فرصت فهم عمیق از دین را پیدا نمی‌کنند و این حوزه است که با تربیت عالمان دینی که مرزداران اعتقادات و سبک زندگی اسلامی هستند فهم عمیق دینی را در جامعه ترویج می‌کنند و اگر حوزه‌های نبود دین منزوی می‌شد.

حجت الاسلام اسماعیلی با تاکید بر مطالعه تاریخ حوزه از سوی فرهیختگان و جوانان، افزود: با هیچ علمی مانند علوم حوزوی اصیل ستیزه جویی نشده و معمولاً در طول تاریخ علما آماج حملات بدخواهان و طاغوت‌ها بوده‌اند که شرح آن بسیار طولانی است.

امام جمعه موقت بوشهر گفت: ثبت نام حوزه‌های علمیه خواهران در سراسر کشور آغاز شده است و علاقه‌مندان به تحصیل در این نهاد مقدس می‌توانند با مراجعه به سایت حوزه علمیه خواهران نسبت به دریافت و مطالعه دفترچه راهنمای پذیرش و ثبت نام اقدام کنند.

کد خبر 6083975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha