۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۳۴

رییس دانشگاه فنی و حرفه ای خبر داد؛

کمبود یک هزار عضو هیات علمی در دانشگاه فنی و حرفه ای

کمبود یک هزار عضو هیات علمی در دانشگاه فنی و حرفه ای

رییس دانشگاه فنی و حرفه ای گفت: ضریب هیات‌علمی در دانشگاه ما یک به ۱۸۰ است و حداقل نیاز به جذب یک هزار عضو هیات علمی دیگر در دانشگاه داریم.

عرفان خسرویان در گفت و گو با خبرنگار مهر درباره جذب اعضای هیات علمی در دانشگاه فنی و حرفه ای گفت: جذب هیات علمی در دانشگاه فنی و حرفه ای از طریق فراخوان وزارت علوم انجام شده و تابع قوانین و سیاست‌های وزارت علوم است.

وی ادامه داد: منتها چون دانشگاه فنی و حرفه ای در زیرنظام مهارتی قرار دارد علاوه‌ بر شرایط عمومی که در فراخوان‌ها وجود دارد یک آزمون تخصصی نیز در دانشگاه وجود دارد که متقاضیان هیات علمی دانشگاه فنی‌حرفه‌ای باید این آزمون‌های تخصصی را هم بگذرانند تا جذب دانشگاه شوند.

وی درباره سهمیه جذب در دانشگاه فنی و حرفه ای گفت: سهمیه دانشگاه در فراخوان قبلی جذب ۶۰ نفر بود و این سهمیه خیلی ناچیز است پیگیر افزایش آن هستیم تا کمبود عضو هیات علمی در این دانشگاه را جبران کنیم.

رییس دانشگاه فنی و حرفه ای افزود: تقریبا خروجی هیات علمی ما که سال گذشته بازنشسته شده اند حدود هفتاد الی هشتاد نفر هستند که قاعدتاً طبق استانداردها باید این سهمیه افزایش پیدا می‌کرد ولی در مجموع در سازمان اداری استخدامی سهمیه جذب دانشگاه محدود است این مشکل وجود دارد و به‌دنبال اصلاح آن هستیم.

وی ادامه داد: همه قوانین و مقررات کشور می‌گوید که چه به‌لحاظ نیروی انسانی چه به‌لحاظ ساختار و چه به‌لحاظ زیرساخت مطابق اسناد برنامه توسعه کشور باید دانشگاه فنی‌حرفه‌ای کشور توسعه پیدا کند حالا ممکن است یک مقاومت هایی در بخش‌های اجرایی وجود داشته باشد که امیدواریم با جلسات کارشناسی این‌ها برطرف شود این اتفاق بیفتد و هرم منابع انسانی ما اصلاح شود تا بتوانیم این کمبود نیرو را جبران کنیم.

وی درباره اینکه چه تعداد کمبود هیات علمی در دانشگاه فنی و حرفه ای وجود دارد گفت: ضریب هیات‌علمی در دانشگاه ما یک به ۱۸۰ است و حداقل نیاز به جذب یک هزار عضو هیات علمی دیگر در دانشگاه داریم، مقدمات آن از طریق وزارت علوم و سازمان اداری استخدامی درحال فراهم شدن است اگر یک هزار عضو هیات علمی دیگر به دانشگاه اضافه شود ضریب ما یک به ۱۰۰ شده و اصلاح می‌شود درحال‌حاضر ۷۰۰ عضو هیات علمی داریم و بیست و یک هزار نیروی حق تا تدریس با دانشگاه همکاری می‌کنند.

کد خبر 6097934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
      10 8
      نباید از کسانی که مدرک دکترا دارند جهت جذب هیئت علمی استخدام کرد بلکه باید فقط از کسانی که مدرک فوق لیسانس دارند جهت هیئت علمی استفاده کرد.
      • نورالدین سخاوی AE ۰۸:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
        0 0
        اونی که دکترا داره ارشدم گرفته دیگه. چه حرف مسخره ای
    • استاد زحمت کش ده ساله مدعو IR ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
      0 0
      با سلام بنده ۱۰ ساله در این دانشگاه با کمترین حقوق و سخترین شرایط به صورت حق تدریس خدمت میکنم خیلی ظلمه که هیچ آینده و تکلیفی برای ما قابل نیستین لطفا فکری هم بحال ما بکنید جناب دکتر ما هم انتظار و خانواده و زندگی داریم سپاس
    • مدرس در نقش کارمند IR ۰۷:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
      1 0
      وقتی مدرس رسمی را به اجبار حکم اداری میزنند و تعداد کارمندان را زیاد می‌کنند که عملا کار زیادی انجام نمیدهند این مشکلات بوجود میآید. بجای جذب هیات علمی از نیروهایی که دارند استفاده کنید.
    • IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
      6 3
      از نیروهای دکتری نباید در این دانشگاهها استفاده کرد. هم حقوق زیادی میخوان و هم میخوان خودشون رو همرده دانشگاه تهران بدونن. کار دو دانشگاه فرق دارد.
    • ناشناس IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
      0 3
      با عرض سلام . سعی کنید از کارکنان آموزشی مًثل آموزش پرورش استفاده کنید و همین ها رو تبدیل به هیت علنی کنید . انصافا حق همین هاست
    • محبوبه IR ۱۷:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
      2 0
      این غلط ترین و بی اساس ترین حرف دوران است در هیچ کجای دنیا اینقدر کارمند با مدرک دکترا خوار و حقیر نمیشه که در دانشگاه میشه همکار محترم چه استدلال غلطی هست که دانشگاه مهارتی چون مهارتی فوق لیسانس جذب کنیم یعنی کارمند یا فرد با مدرک دکترا این همه زحمت بره خودکشی کنه افراد با فوق لیسانس هیات علمی بشن
    • محمد IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
      1 0
      باسلام این دانشگاه به راحتی میتوانه از نیروهای حق التدریس با بالای ده سال سابقه به عنوان مدرس استفاده کنه اما فک کنم میخواد پیام نور رو جذب کنه واینکه اصلا اوضاع مناسبی هم از نظر پرسنل اداری ندارند اکثر از عزیزان خدماتی هستند وکارایی ندارند .
    • سید داود مدنی IR ۰۷:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۹
      3 0
      از سال ۹۵ تا کنون بصورت حق التدریس با مدرک فوق لیسانس مشغول تدریس هستم یک ساعت بیمه برای بنده ردنکرده اند پرداختی درستی ندارد. این نوعی بهره‌کشی مدرن است.حال چطور می‌خواهید شما پول حق التدریس سال یکبار ساعت ۲۷ ندارید دنبال هیئت علمی می‌گردید حتما مفت به اسم انجام وظیفه.
    • محسن US ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۹
      2 0
      بنظرم هیچ دانشگاهی به بلبشویی دانشگاه فنی نیست با بیش از ۲۰ سال سابقه اداری دریافتی ۱۲ میلیون کمبود نیروی انسانی شدید هر کارمند سه تا ۴ مسئولیت دارد بدلیل نرخ حق التدریس پایین از افراد صفر کیلومتر استفاده میشه فقط هیئت علمی ها حقوق بالا دارند و بس ...
      • سعید IR ۰۶:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
        0 0
        چرا پرچم امریکا خورده رو کامنتت ؟؟؟ مگه امریکا زندگی می کنی ؟
    • IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
      0 0
      تبدیل آموزشگاه های فنی و حرفه ای به دانشگاه اشتباهی از نظر بزرگی در حد جدا کردن آموزش پزشکی از وزارت علوم بوده و هست حالا ایشون می خواهند سایز اشتباه را بزرگتر کنند تا کسی جرات نکند اشتباه را اصلاح کند