۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۸:۵۲

رییس دانشگاه تهران با مهر مطرح کرد:

شهدا و کودکان غزه دانشگاه‌های اروپا و آمریکا را فتح کردند

شهدا و کودکان غزه دانشگاه‌های اروپا و آمریکا را فتح کردند

رییس دانشگاه تهران گفت:اسرائیل و آمریکا تلاش می کردند که غزه و حماس را محو و نابود کنند اما موفق نشدند و شهدا و کودکان غزه توانستند دانشگاه های آمریکا و اروپا را فتح کنند.

سید محمد مقیمی در گفت وگو با خبرنگار مهر گفت: در این روزهای اخیر شاهد این هستیم که در دانشگاه‌های ایالات متحده آمریکا و اروپا تجمعات دانشجویی و اساتید در دفاع از مردم مظلوم غزه شکل گرفته که به نظر می‌رسد با وجود این اتفاقات ما یک مرحله جدیدی از جنبش علمی و دانشگاهی را شاهد هستیم که نقطه مقابل جبهه ظلم و استکبار است.

وی افزود: این همان موضوعی است که ما تحت عنوان امت جهانی از آن یاد می‌کنیم این امت جهانی حول ارزش‌های محوری عدالت خواهی آزادی و ارزش‌های انسانی متمرکز شده است و نوید بخش آینده خوب جهان است و شما می‌بینید که فارغ از مرزها و قومیت‌ها و ملیت‌ها امروز ارزش‌هایی مثل عدالت، آزادی، کرامت انسانی در حال محور شدن هستند.

رئیس دانشگاه تهران با بیان اینکه ارزش‌های عدالت، آزادی و کرامت انسانی بسیار امید بخش است ادامه داد: ما در دانشگاه تهران همانطور که تجمع‌های حمایت از دانشجویان معترض آمریکایی و اروپایی را برگزار کردیم، حمایت و همبستگی خودمان را نیز اعلام کردیم، امیدواریم که این تجمع‌های دانشجویان و اساتید منجر به این بشود که ما دانشگاهیان بتوانیم به کمک هم در جهان بر جهالت و نادانی غلبه کنیم.

مقیمی افزود: امروز یک مبارزه جدی بین دانش و معرفت با جهالت و نادانی شکل گرفته و امیدواریم که این تجمع‌های دانشجویان اروپایی و آمریکایی شروع خوبی باشد برای اینکه ایستادگی در مقابل جهل و نادانی عمومی و جهانی شود.

رئیس دانشگاه تهران در پایان گفت: اسرائیل و آمریکا تلاش می‌کردند که غزه و حماس را محو و نابود کنند اما موفق نشدند ولی شهدا و کودکان غزه توانستند دانشگاه‌های آمریکا و اروپا را فتح کنند.

کد خبر 6099664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha