۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۲۹

در سال ۱۴۰۲؛

۶۰۰ پرونده برای صیانت از موقوفات استان زنجان تشکیل شد 

۶۰۰ پرونده برای صیانت از موقوفات استان زنجان تشکیل شد 

زنجان- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: در سال گذشته ۶۰۰ پرونده برای صیانت از حقوق موقوفات استان زنجان تشکیل و پیگیری شد.  

حجت‌الاسلام مختار کرمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در ۳۰ سال اخیر هیچ گونه تصرفی در موقوفات استان زنجان اتفاق نیفتاده است و اکنون تصرفات سال‌های دور را به اوقاف بازمی‌گردانیم.

وی با اشاره به اینکه تعدادی موقوفه قابل توجه داریم که پیش از انقلاب تصرف شده است، عنوان کرد: بخشی از آن‌ها را از تصرف خارج کردیم و بخشی دیگر در حال طی مراحل قانونی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان تصریح کرد: سال ۱۴۰۱، یک هزار و ۳۲۵ مورد پرونده حقوقی برای صیانت از حقوق موقوفات داشتیم و امسال نزدیک به ۶۰۰ پرونده حقوقی داشتیم.

وی با تأکید بر اینکه موقوفه باید طبق نیت واقف حفظ و بهره‌برداری شود و صیانت از آن‌ها اهمیت بالایی دارد، خاطرنشان کرد: در ۹۸ درصد پرونده‌های حقوقی رأی به نفع موقوفات صادر شده است.

کرمی با اشاره به رشد ۱۲۰ درصدی درآمد موقوفات استان در سال گذشته بیان کرد: در سال ۹۸ درآمد موقوفات استان زنجان ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بود و در پایان سال ۱۴۰۲ به درآمد ۱۱۵ میلیارد تومان دست یافتیم.

وی از برنامه سرمایه‌گذاری و ارتقای بهره‌وری موقوفات خبر داد و گفت: طرح‌های تولید آب غنی شده یددار، احداث مسکن، احداث مجتمع تجاری و فرهنگی، احداث نیروگاه‌های کوچک خورشیدی و کاشت زیتون از جمله طرح‌های مهم است.

کد خبر 6100532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha