۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۴۴

امام جمعه سلطانیه:

جنگ غزه یک جنایت همه جانبه علیه فلسطین است

جنگ غزه یک جنایت همه جانبه علیه فلسطین است

زنجان- امام جمعه سلطانیه جنگ غزه را به مثابه یک جنایت همه جانبه علیه مردم فلسطین عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سیدعمران حسینی‌نسب در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سلطانیه با اشاره به جنگ غزه و با بیان اینکه این جنگ یک جنایت همه جانبه علیه مردم فلسطین است، گفت: جنگ غزه برای رژیم صهیونیستی نیز هیچ فایده و نتیجه‌ای نداشته و حتی رژیم صهیونیستی ۶۷ میلیارد دلار متحمل هزینه شده است.

وی قطع روابط سلسله‌وار کشورها با رژیم صهیونیستی را از عواقب جنایات و نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه دانست و با بیان اینکه نسل‌کشی این رژیم در غزه نگاه جامعه جهانی را نسبت به اسرائیل تغییر داده و به همین خاطر برخی کشورها روابط خود را با این رژیم قطع کرده‌اند، افزود: قطع روابط کلمبیا و ترکیه با رژیم صهیونیستی به انزوای اسرائیل کمک خواهد کرد.

خطیب نماز جمعه سلطانیه به سفر رئیس اقلیم کردستان عراق به ایران اشاره و با بیان اینکه این سفر در رأس یک هیأت عالی‌رتبه انجام شد که نشان‌دهنده اراده دو طرف به تقویت روابط دوجانبه است، اظهار کرد: اهمیت این سفر زمانی دو چندان می‌شود که روابط تهران اربیل به خاطر حوادث یک سال اخیر و حضور گروهک‌های تروریستی و تحرکات رژیم صهیونیستی در آن منطقه با تنش سیاسی و امنیتی روبه‌رو شده بود و حتی مقر تروریست‌ها در اربیل مورد حمله ایران قرار گرفت.

حسینی‌نسبت متذکر شد: باید توافق امنیتی ایران و عراق اجرایی شود و اقلیم کردستان عراق با تحرکات گروه‌های تروریستی و رژیم صهیونیستی مقابله کند.

وی با گرامی‌داشت هفته بسیج سازندگی و با بیان اینکه بسیج سازندگی بیست و چهار سال است که در مناطق محروم خدمت بی‌منت می‌کند، خاطرنشان کرد: بسیج سازندگی در شهرستان سلطانیه نیز با بازسازی چندین مسجد، مدرسه و منازل محرومان و نیز توزیع بسته‌های معیشتی برای دستگیری از نیازمندان خدمات گسترده‌ای انجام داده که قابل تحسین است.

حسینی‌نسب در ادامه به سالروز لغو قانون کاپیتولاسیون در ایران اشاره و با بیان اینکه طبق این قانون نظامیان و اتباع آمریکایی هر جنایتی در ایران مرتکب می‌شدند دادگاه ایران حق نداشت آن تبعه آمریکایی را محاکمه کند، یادآور شد: این در حالی است که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، این قانون ننگین لغو شد. البته دشمن کاپیتولاسیون فرهنگی ۲۰۳۰ را نیز تحمیل می‌کرد که اگر اجرا می‌شد به تعبیر مقام معظم رهبری، آموزش و پرورش سرباز برای آمریکا تربیت می‌کرد.

وی همچنین با اشاره به آغاز دهه کرامت و سالروز ولادت حضرت فاطمه (س)، تصریح کرد: مراقبت کنیم ارتباط‌مان با اهل‌بیت (ع) قطع نشود و گناه، عامل قطع اتصال روحی با اهل‌بیت (ع) است.

امام جمعه سلطانیه در ادامه با گرامی‌داشت روز دختر و با بیان اینکه چنین روزی روز دختر نام‌گذاری شده تا دختران بدانند اگر می‌خواهند بزرگوار و عزیز باشند، کرامت آن‌ها حفظ شود، راه آن درس گرفتن از زندگی حضرت معصومه (س) است، عنوان کرد: جمهوری اسلامی وظیفه دارد دختران را تکریم و مقام، منزلت و کرامت آنان را حفظ کند و همه دخترداران نیز با تربیت صحیح دختران، قدر این نعمت الهی را بدانند.

کد خبر 6102161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha