۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۴۶

امام جمعه اردستان:

دختر در نگاه اسلام کریم و بزرگوار است

دختر در نگاه اسلام کریم و بزرگوار است

اردستان-امام جمعه اردستان گفت: دختران از حضرت معصومه الگو بگیرند همچنین زن و دختر در نگاه اسلام کریم و بزرگوار است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسن دهشیری در خطبه‌های نمازجمعه اردستان، اظهار داشت: در خصوص سبک زندگی دینی، مهمان پذیری و مهمان شدن آدابی دارد، مهمان حبیب خداست و روزی خود را همراه می‌آورد همچنین باعث آمرزش گناهان میزبان می‌شود.

وی افزود: استقبال و بدرقه از مهمان، پرهیز از روزه‌داری مستحب و نظایر آن از جمله آدابی است که خوب است رعایت شود و رعایت سادگی در مهمانی نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه اردستان خاطرنشان کرد: روز دختر و ولادت حضرت معصومه (س) را گرامی می‌داریم، از دختران درخواست می‌شود برای الگوگیری دنبال شرق و غرب نباشند و از حضرت معصومه الگو بگیرند همچنین زن و دختر در نگاه اسلام کریم و بزرگوار است.

دهشیری تصریح کرد: رهبر انقلاب در جمع کارگزاران حج به حجاج توصیه کرد بازارگردی را کنار گذاشته و از معنویت استفاده کنند، حج برائت از مشرکان و به ویژه صهیونیست‌ها انجام شود تا مردم احساس کنند حاجیان ایرانی در کنار خانه خدا برائت دارند.

وی با اشاره به پاسداشت زبان فارسی و روز فردوسی، اضافه کرد: حکیم فردوسی واقعاً حکیم بود، زمانی که دیگران جرئت نداشتند نام حضرت علی ببرند، ایشان با زبان فارسی نام علی را بر سر زبان‌ها انداخت.

امام جمعه اردستان ادامه داد: در اثر فضای مجازی متأسفانه برخی نوجوانان مطالعه و روان‌خوانی مناسب ندارند که می‌طلبد جوانان در این عرصه کوشا باشند.

دهشیری با بیان‌اینکه ۲۴ اردیبهشت، سالروز لغو معاهده تنباکو و توتون است، گفت: میرزای شیرازی قرارداد ننگین و امتیاز توتون و تنباکو را لغو کرد، تمام قلیان‌ها شکسته شد و این نشان داد که نیروی اثرگذار مرجعیت درصدد مبارزه بر می‌آید، تبعیت از مرجعیت بسیار مهم است.

وی با اشاره به روز تجلیل از بقاع متبرکه و امامزادگان و روز روابط عمومی، خاطرنشان کرد: روابط عمومی‌های ادارات باید در راستای خبررسانی و بیان اقدامات خود فعالیت بیشتری داشته باشند همچنین تعامل با خبرنگاران شهرستان نیز بیشتر شود.

امام جمعه اردستان با اشاره به روز هلال احمر، بیان کرد: نهاد مردمی هلال احمر در همه جای دنیا فعالیت می‌کند و در برخی کشورها با عنوان صلیب سرخ خدمت‌رسانی می‌کنند که از زحمات این نهاد خدمت‌رسان تشکر می‌شود.

کد خبر 6102236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha