۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۴۰

رییس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی خبر داد؛

هشدار جوی زرد در خصوص تغییرات شرایط آب و هوایی آذربایجان‌شرقی

هشدار جوی زرد در خصوص تغییرات شرایط آب و هوایی آذربایجان‌شرقی

تبریز- رییس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی از صدور هشدار جوی زرد در خصوص تغییرات شرایط آب و هوایی استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد امیدفر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به صدور هشدار جوی زرد در خصوص تغییرات شرایط آب و هوایی در استان، افزود: بر اساس نقشه‌های پیش یابی هواشناسی این وضعیت تا عصر دوشنبه در استان ادامه می‌یابد و موجب ابرناکی، تندبادهای لحظه‌ای و احتمال خیزش گرد و خاک و غرش آذرخش می‌شود.

وی با بیان اینکه این وضعیت کلیه نواحی استان به ویژه منطقه ارسباران را فرا می‌گیرد، اظهار کرد: به دنبال بارش‌های رگباری، احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی وجود دارد؛ بر این اساس مسافران و علاقه مندان به طبیعت از اتراق در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها و رفتن به مناطق مرتفع و کوهستانی پرهیز کنند.

رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی با اشاره به بارش‌های رگباری در برخی ساعات در استان، گفت: در جاده‌های کوهستانی احتمال لغزندگی جاده‌ای و اختلال در تردد جاده‌ای وجود دارد.

امیدفر، ادامه داد: با توجه به رخداد تندبادهای لحظه‌ای، احتمال سقوط یا پرتاب اجسام و خسارت به سازه‌های سبک وجود دارد بنابراین توصیه می‌شود اقدامات لازم برای محکم کردن سازه‌های سبک، تابلوهای تبلیغاتی، سقف گلخانه‌ها و عدم پارک خودروها در کنار درختان فرسوده انجام شود.

کد خبر 6102961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha