۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۳۷

هفته کابوس‌وار بوئینگ/منوی غول هواپیماسازی آمریکا فقط «مرگ» نداشت

هفته کابوس‌وار بوئینگ/منوی غول هواپیماسازی آمریکا فقط «مرگ» نداشت

افزایش عجیب و قابل توجه سوانح هوایی و نقص فنی در هواپیماهای ساخت غول هواپیماسازی آمریکا تنها ظرف چند روز اخیر، این شرکت را به شدت تحت فشار قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، پس از وقوع سه حادثه برای سه هواپیمای تولید کارخانه بوئینگ، فرود اضطراری هواپیمای مسافربری بوئینگ ۸۰۰-۷۳۷ خطوط هوایی یونایتد چهار در ژاپن، فشارها و انتقادات علیه این غول هواپیماسازی آمریکایی را تشدید کرد.

هواپیمای یونایتد دیروز حدود ۴۰ دقیقه پس از برخاستن از باند فرود، به دلیل مشکل فنی، درخواست فرود اضطراری کرد. پرواز شماره UA۱۶۶ از فوکوکا به قصد گوآم، از ناحیه بال دچار نقص فنی شده بود.

پیش‌تر هواپیمای ۷۳۷ خطوط هوایی سنگال در جریان برخاستن از فرودگاه بین‌المللی داکار، با ۷۹ مسافر و خدمه از باند خارج شد که در پی آن ۱۱ مسافر به شدت آسیب دیدند.

همچنین چهارشنبه هفته گذشته یکی از چرخ‌های جلوی یک فروند بوئینگ ۸۰۰-۷۳۷ خطوط هوایی کورندون در فرودگاه قاضی پاشا-آنالایا در جنوب ترکیه ترکید. ۱۹۰ مسافر این پرواز بدون آسیب از هواپیما تخلیه شدند.

همان روز، یک فروند بوئینگ ۷۶۷ در فرودگاه استانبول مجبور به فرود اضطراری شد. در این حادثه، هواپیمای متعلق به شرکت خدمات پستی آمریکا(فدکس) از مقصد پاریس، پس از باز نشدن چرخ‌های جلو، با دماغه در فرودگاه استانبول فرود آمد!

مجموعه این حوادث ظرف تنها یک هفته برای محصولات بوئینگ رخ داده و این در حالی است که پیش‌تر سازمان هوانوردی فدرال آمریکا از آغاز تحقیقات درباره یکی از زیرمجموعه‌های بوئینگ خبر داده بود. به گفته این نهاد، کارکنان زیرمجموعه بوئینگ در کارولینای جنوبی احتمالا در خط تولید ۷۸۷ دریم‌لاینر، از بازرسی‌های الزامی چشم‌پوشی و اسناد را دستکاری و جعل کرده‌اند. این شرکت پیش‌تر اعلام کرده بود که به دلیل تحریم آمریکا علیه روسیه، قادر به تهیه یکی از قطعات اصلی این هواپیما که در مسکو تولید می‌شود، نیست.

بوئینگ در سال ۲۰۱۹-۲۰۲۰ پس از آنکه سازمان هوانوردی فدرال آمریکا تمام هواپیماهای مدل ۷۳۷ مکس را به دلیل وقوع چندین حادثه مرگبار زمین‌گیر کرد، ضرر قابل توجهی را متحمل شد. همچنین دو تن از افشاگران نقص‌های فنی این شرکت، ظرف سه ماه اخیر به طور مشکوک جان‌شان را از دست داده‌اند.

کد خبر 6103046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha